Część twórców Forza Horizon odeszła z Playground Games i założyła własne studio

Część twórców Forza Horizon odeszła z Playground Games i założyła własne studio

Część deweloperów odpowiedzialnych za serię Forza Horizon zdecydowała o opuszczeniu Playground Games należącego do grupy Xbox Game Studios i założeniu własnego studia.

Jak informuje serwis gamesindustry.biz część z kluczowych członków ekipy odpowiedzialnych za Forza Horizon opuściło Playground Games i założyło swoje studio deweloperskie, które nazwali Maverick Games. Na czele firmy z siedzibą w Wielkiej Brytanii stoi Mike Brown, były dyrektor kreatywny serii Forza Horizon, który pełni jednocześnie funkcję szefa oraz dyrektora kreatywnego. W skład zespołu kierowniczego Maverick wchodzą również dyrektor operacyjny Harinder Sangha, były przedstawiciel studia Sumo Digital Leamington, oraz producent wykonawczy Tom Butcher, który poprzednio piastował stanowisko producenta w Playground Games.

Część kluczowych członków Playground Games odpowiedzialnych za Forza Horizon założyło własne studio deweloperskie i rozpoczęło prace nad pierwszą produkcją.

Maverick Games

Były dyrektor artystyczny studia Playground, Ben Penrose, jest dyrektorem artystycznym Maverick, a były dyrektor ds. projektowania doświadczeń EA, Elly Marshall, pełni funkcję dyrektora UX/UI. Obecnie zespół liczy 10 osób, więc jest to małe grono, które zapewne nie stworzy gry porównywalnej z kolosem, jakim pozostaje Forza, ale to dopiero początek działalności i w przyszłości studio powinno zatrudnić więcej ludzi. Start-up zabezpieczył znaczne fundusze, a jego debiutancka gra będzie nowym tytułem premium z otwartym światem na konsole oraz komputery, chociaż wtorkowe ogłoszenie nie potwierdziło, czy będzie grą wyścigową. Jak powiedział Brown: „Chcemy, żeby Maverick Games było studiem, które ludzie pokochają”.

„Dla graczy już pracujemy nad ekscytującym tytułem o bardzo wysokiej jakości, a dla programistów budujemy dom, w którym każdy jest zachęcany do podejmowania ryzyka, bycia ciekawym, kreatywnym, innowacyjnym, bycia sobą i przede wszystkim – bycia Maverick” — dodał przedstawiciel ekipy. Wszystko wskazuje na to, iż wizja pójścia na swoje zrodziła się w głowach deweloperów jeszcze, gdy pracowali w Playground Games. Cóż zobaczymy czy ich pierwszy projekt przekona graczy i pozwoli studiu zarobić na następne produkcje, które mają w planach.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Część twórców Forza Horizon odeszła z Playground Games i założyła własne studio

 0