Demo Unreal Engine 5 renderowane w 1440p na PS5. Na PC potrzeba RTX 2070

Demo Unreal Engine 5 renderowane w 1440p na PS5. Na PC potrzeba RTX 2070

Opublikowane wczoraj przez Epic Games demo z pewnością jest jednym z gorętszych tematów od dłuższego czasu. Był to nie tylko pokaz naprawdę imponujących wizualizacji nowej generacji, ale również pierwszy materiał, co do którego mamy pewność, że był prezentowany na konsoli Sony PlayStation 5, pokazujący naprawdę imponujące nowe technologie. Na szczęście Epic po wypuszczeniu dema nie nabrało wody w usta. Niektórzy z kluczowych inżynierów, w tym założyciel Tim Sweeney, udzieli wywiadów, omawiając szczegółowo swoją najnowszą prezentację. Jednym z najważniejszych pytań, była kwestia rozdzielczości, w jakiej była renderowana wersja demonstracyjna Unreal Engine 5 na PS5. Według Nicka Penwardena, wicedyrektora ds. inżynierii przez "większość czasu" wynosiła 1440p.

Przez większość czasu demo Unreal Engine 5 było renderowane na konsoli w rozdzielczości 1440p. Aby zapewnić przyzwoitą wydajność na PC, wymagana jest przynajmniej karta GeForce RTX 2070 Super.

unreal engine 5

"Co ciekawe, demo działo również bardzo dobrze z naszą techniką dynamicznej rozdzielczości. Tak więc, gdy obciążenie GPU staje się wysokie, możemy nieco obniżyć rozdzielczość ekranu, a następnie możemy się do tego dostosować. W wersji demonstracyjnej Unreal Engine 5 faktycznie korzystaliśmy z rozdzielczości dynamicznej, chociaż w większości przypadków renderowanie odbywało się w rozdzielczości 1440p" - powiedział Penwarden. Jak to wszystko się ma do PC, zwłaszcza gdy Tim Sweeney dość odważnie stwierdził, że architektura pamięci PS5 "wyprzedza wszystko na PC"? PC Gamer otrzymał wiadomość od dyrektora technicznego Epic, że na RTX 2070 Super może uruchomić wersję demonstracyjną Unreal Engine 5 z "całkiem niezłą wydajnością". Technicznie karta graficzna NVIDIA ma nawet niższą nominalną wartość TFLOPS w porównaniu do PS5 (9 vs 10,28), więc nie jest źle.

Tim Sweeney rozwinął tę kwestię w oświadczeniu dla Digital Foundry, wskazując, że dyski SSD na PC również są w stanie zapewnić niesamowitą wydajność (podczas gdy dyski HDD prawdopodobnie szybko zejdą całkowicie na margines). "Aby oddać ten poziom szczegółowości, potrzeba wielu różnych elementów, prawda? Jednym z nich jest wydajność GPU i architektura GPU, aby narysować niesamowitą ilość geometrii - do tego wymagana jest bardzo duża liczba teraflopów. Do tego dochodzi możliwość efektywnego ładowania i przesyłania strumieniowego. Jednym z  wysiłków, które zostały podjęte i trwają w Unreal Engine 5, jest obecnie optymalizacja pamięci masowej nowej generacji, aby wielokrotnie przyspieszyć ładowanie. Nie tylko trochę szybciej, ale znacznie szybciej (...) Sony jest tutaj pionierem z architekturą PlayStation 5, która ma system pamięci masowej, znacznie wyprzedzający komputery osobiste. Na wysokiej klasy komputerze PC z dyskiem SSD, a zwłaszcza z NVMe, zyskujesz również niesamowitą wydajność".  Co ciekawe, podczas gdy firma Epic potwierdziła  Digital Foundry, że w silniku będzie dostępna obsługa ray tracingu, w żaden sposób nie pojawiła się ona w debiutanckim demo Unreal Engine 5. Nawet bez raytracingu z pewnością dało nam to przedsmak grafiki nowej generacji, chociaż zastosowanie tych technik w nadchodzących grach zajmie jeszcze sporo czasu.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Demo Unreal Engine 5 renderowane w 1440p na PS5. Na PC potrzeba RTX 2070

 0