Wygląda na to, że od teraz deweloperzy gier mogą skorzystać z dobrodziejstw technologii DirectStorage Microsoftu. Pominięcie procesora podczas ładowania danych z dysku przyczyni się do szybszego wczytywania poziomów i nie tylko. Technologia zostanie zaprezentowana w praktyce już na GDC 2022.
No i stało się. Od teraz deweloperzy gier mogą skorzystać z publicznego SDK Microsoftu z NuGet i GitHub. Wprowadzenie do interfejsu odbędzie się już 22 marca na przykładzie prezentowanym przez Luminous i gry Forspoken. Aktualnie nie wiemy czego może spodziewać się użytkownik końcowy, czyli gracze, ale biorąc pod uwagę możliwości szybkich dysków SSD na M.2 NVMe, warto zainteresować się tematem.
DirectStorage już dostępny. Pokaz możliwości odbędzie się na GDC 2022.
Gracze mogą przygotować swój komputer do korzystania z DirectStorage i Microsoft wyraźnie promuje tutaj możliwości optymalizacyjne Windows 11, choć również na Windows 10 ta technologia będzie dostępna. Gigant z Redmond mówi również o tym, iż z DirectStorage skorzystać można na dowolnym urządzeniu pamięci masowej, ale najlepsze wyniki uzyskamy na SSD NVMe, dzięki maksymalizacji wydajności IO, które w pełni wykorzysta zalety DS.
Co to jest DirectStorage?
Direct Storage jest to interfejs programowania, z którego skorzystać mogą deweloperzy. Na papierze technologia rozwiązuje problemy wąskiego gardła w komunikacji między pamięcią masową i kartą graficzną, bo pomijany jest ważny element - procesor. Karta graficzna zajmuje się w tym przypadku dekompresją danych pobieranych bezpośrednio z dysku.
W trakcie, kiedy deweloperzy gier będą zapoznawać się z techniką DirectStorage, inżynierowie z Microsoftu nadal będą pracować nad innymi sposobami na odciążenie procesora w grach komputerowych. W przyszłości mają zbadać możliwości dekompresji GPU, dzięki której twórcy treści będą mieli większą kontrolę nad wykorzystaniem sprzętu oraz optymalizować aktualnie wydane oprogramowanie. Cóż.. czekamy więc na pokaz możliwości Direct Storage i pierwsze testy z nim związane. Kto wie, być może nagle się okaże, że dyski SSD na PCIe 4.0 lub nawet 5.0 będą mogły pochwalić się w końcu lepszymi wynikami w grach od starszych dysków?
Zobacz także:
- Chińscy celnicy zarekwirowali tysiące gamingowych GPU wartych miliony. XFX przyłapane na...
- Dopiero co wszedł i już usuwają. Tego na HBO Max już nie pooglądasz
- Rosja zablokuje dostęp do Instagrama. Decyzja wywołała płacz u rosyjskiej blogerki
Pokaż / Dodaj komentarze do: DirectStorage już dostępny. Microsoft zaprezentuje możliwości na GDC 2022