DLSS 3 jest całkowicie zepsute na procesorach AMD z serii Ryzen 7000 w grach CD Projekt Red

DLSS 3 jest całkowicie zepsute na procesorach AMD z serii Ryzen 7000 w grach CD Projekt Red

NVIDIA i CD Projekt Red wypuściły niedawno aktualizację wprowadzającą tryb Ray Tracing Overdrive dla Cyberpunka 2077. Jest on niezwykle wymagający dla kart graficznych, do tego stopnia, że nawet RTX 4090 potrzebuje DLSS 3, aby osiągnąć grywalną liczbę klatek na sekundę w 4K. I chociaż na pierwszy rzut oka wszystko wydawało się działać dobrze, kolejne testy ujawniają, że DLSS 3 jest całkowicie zepsute na procesorach AMD z serii Ryzen 7000.

DSOGaming przeprowadziło stosowne testy na platformie wyposażonej w procesor AMD Ryzen 9 7950X3D, 32 GB pamięci RAM DDR5 o prędkości 6000 MHz i kartę graficzną GeForce RTX 4090. Jeśli zaś chodzi o oprogramowanie, całość działała na systemie Windows 10, a sterowniki graficzne to GeForce 531.61. Redakcja przetestowała nie tylko Cyberpunka 2077, ale i Wiedźmina 3: Dziki Gon, czyli drugą grę CD Projekt Red, która otrzymała obsługę DLSS 3 i wynik okazały się zaskakujące. 

Obie gry polskiego studia cierpią na ogromne problemy ze stutteringiem, które powodowały ogromny spadek liczby klatek na sekundę przez 2-3 sekundy.

Okazuje się bowiem, że obie gry polskiego studia cierpią na ogromne problemy ze stutteringiem, które powodowały spadek liczby klatek na sekundę do pojedynczych cyfr przez 2-3 sekundy po tym jak aktywowany został DLSS 3 z Frame Generation na platformie z procesorem AMD. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że takie przycięcia sprawiają, że gry są praktycznie niegrywalne i raczej nie tego spodziewamy się, kupując topowe podzespoły PC dostępne na rynku. Poniżej możecie zobaczyć, jak wygląda to w Wiedźminie 3: 

Tych problemów nie zaobserwowano na procesorach Intela (DSOGaming sprawdziło platformę z CPU Intel Core i9 9900K) ani w innych grach obsługujących DLSS 3, więc wygląda na to, że winę ponosi silnik REDEngine od CD Projekt Red. Co gorsza, na pewno nie jest to odosobniony przypadek, bo na forach znaleźć można wiele skarg graczy, którzy mają Ryzeny i żalą się na podobne problemy.  

Na szczęście wszystko wskazuje na to, że ​​DLSS 3 Frame Generation działa bez problemu w innych tytułach. DSOGaming sprawdziło tę funkcję w Forza Horizon 5, Microsoft Flight Simulator i Hogwarts Legacy i nie odnotowało żadnych problemów ze stutteringiem. Wygląda więc na to, że ten problem z zacinaniem się dotyczy tylko gier korzystających z REDengine.

NVIDIA została już poinformowana o problemie, więc mamy nadzieję, że szybko pojawi się stosowny patch, który naprawi DLSS 3 w grach polskiego studia. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: DLSS 3 jest całkowicie zepsute na procesorach AMD z serii Ryzen 7000 w grach CD Projekt Red

 0