DLSS 3 na kartach RTX 20 i 30? Modder twierdzi, że to możliwe i wskazuje na duży wzrost wydajności

DLSS 3  na kartach RTX 20 i 30? Modder twierdzi, że to możliwe i wskazuje na duży wzrost wydajności

NVIDIA niedawno wprowadziła technologię DLSS 3, która dodaje nową funkcję generowania klatek (Frame Generation) na obsługiwanych GPU. Firma oficjalnie poinformowała, że ​​ta jest możliwa do uzyskania tylko na ich nowych kartach z serii GeForce RTX 40, ale wygląda na to, że Redditor ominął blokadę i włączył ją na karcie ze starszej generacji.

Użytkownik o pseudonimie JusDax rozpoczął nowy temat w wątku mówiącym o nowych ustawieniach i funkcjach dodawanych do Cyberpunk 2077. Jedną z nadchodzących funkcji w Cyberpunk 2077 będzie DLSS 3, które umożliwia generowanie "sztucznych" klatek wspomagane sztuczną inteligencją, co z kolei przełożyć ma się na znaczną poprawę płynności. 

Modder twierdzi, że był w stanie ominąć blokadę DLSS 3 na starszych kartach GeForce RTX, dodając stosowny plik konfiguracyjny.

Użytkownik twierdzi, że był w stanie ominąć blokadę DLSS 3 na starszych kartach GeForce RTX, dodając plik konfiguracyjny, aby usunąć obciążenie VRAM w Cyberpunku 2077. Uruchomił na GeForce RTX 2070 grę w 1440p z wyłączonym HDR i DLSS ustawionym w trybie Balanced. Był także w stanie wybrać zakładkę Frame Generation w ustawieniu Ultra ray tracing.

Bez generowania dodatkowych klatek jego GeForce RTX 2070 osiągał około 35-40 kl./s z DLSS w trybie Quality, ale przy włączonej funkcji Frame Generation w ramach DLSS 3 użytkownik uzyskał 80 FPS, ale w trybie Balanced. To prawie dwukrotny skok wydajności, ale porównując tryb zbalansowany w obu przypadkach realnie trzeba mówić raczej o ok. 30%. To wciąż bardzo duża poprawa, a mówimy tu starszym GeFercie RTx 2070, więc w przypadku modeli z serii RTX 30 oczekiwać można lepszych rezultatów. 

Należy jednak podkreślić, że nie obyło się tu bez pewnych problemów. Użytkownik doświadczył niestabilności i spadków klatek, więc Frame Generation na DLSS 3 nie zapewnia obecnie najbardziej zoptymalizowanych doznań w grach, ale wbrew temu, co zdaje się sugerować NVIDIA, nie jest to kwestia hardware'owa, ale software'owa, więc zapewne producent ma wszelkie narzędzia, by odblokować ją na poprzednich generacjach grafik RTX. Trudno uznać to za zaskoczenie, ponieważ podobnie sytuacja wyglądała z LHR, które również miało być sprzętowym ogranicznikiem.

Trzeba jednak podkreślić, że JusDax nie udostępnił żadnych obrazów ani pliku konfiguracyjnego, więc nie jesteśmy na chwilę obecną samodzielnie zweryfikować jego twierdzeń. Jeśli jednak potwierdzą się te doniesienia, to zapewne modderzy będą mieli mnóstwo pracy z przygotowywaniem modyfikacji DLSS 3 dla starszych kart. 

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: DLSS 3 na kartach RTX 20 i 30? Modder twierdzi, że to możliwe i wskazuje na duży wzrost wydajności

 0