Wsparcie dla technologii AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) zostało dodane do gry Necromunda Hired Gun. Chociaż jest to stosunkowo nowa gra, oferuje już także obsługę dla konkurencyjnego Deep Learning Super Sampling (DLSS) od NVIDII.
Obsługa DLSS i FSR w jednym tytule pozwala w końcu na bezpośrednie porównanie obu technologii, aby określić, która wypada lepiej w kwestii jakości obrazu. Tego zadania podjął się częściowo Back4BuckPC Gamer, który zestawił obie techniki w rozdzielczości 4K przy użyciu ich profili o najlepszej jakości. Warto to podkreślić, ponieważ DLSS zawsze robił cuda w niższych rozdzielczościach i to tam algorytmy skalowania uczenia maszynowego pokazują swój prawdziwy potencjał, rekonstruując obrazy ze znacznie mniejszej liczby pikseli. Z drugiej strony mamy AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), która jest teraz potwierdzona jako implementacja algorytmu skalowania Lanczosa, który zachowuje krawędzie. AMD potwierdziło to, przechodząc na open source z FSR.
Obsługa DLSS i FSR w jednym tytule pozwala w końcu na bezpośrednie porównanie obu technologii, aby określić, która wypada lepiej w kwestii jakości obrazu.
Należy podkreślić, że ustawienie jakości Quality w DLSS zwiększa rozdzielczość obrazu wyjściowego z rozdzielczości 1440p, podczas gdy AMD FSR Ultra Quality używa obrazu natywnego 1662p. Im wyższa jakość, tym mniej pikseli algorytm super rozdzielczości musi zrekonstruować, dlatego spodziewać można było się tu zbliżonych rezultatów. Ogólne wrażenia Bang4BuckPC Gamer są takie, że FSR jest bardzo atrakcyjną alternatywą dla DLSS w rozdzielczości 4K i przy najwyższych ustawieniach graficznych. FSR ma niewielką przewagę zarówno pod względem wydajności, jak i jakości obrazu w ruchu. W końcu ten algorytm nie wykorzystuje wektorów ruchu ani buforów historii.
Kliknij, aby powiększyć
Kolejną grą, która obsługuje obie technologie, jest Marvel’s Avengers. Zrzuty ekranu przedstawiające obie technologie w rozdzielczości 1080p i 1440p zostały udostępnione przez @KanaSaber na Twitterze. Przyglądając się tym screenom, trudno nie zauważyć, że AMD FSR ma pewne problemy z rekonstrukcją kabli wspierających mosty, podczas gdy DLSS w rzeczywistości wypada lepiej niż natywne 1080p. Warto zwrócić uwagę, że KanaSaber używa tutaj trybu Quality FSR, a nie Ultra Quality, jak w powyższym porównaniu.
NVIDIA DLSS vs AMD FSR w 1080p, źródło: @KanaSaber
NVIDIA DLSS vs AMD FSR w 1440p, źródło: @KanaSaber
To samo dotyczy ustawień DLSS w jakości 4K i trybu Quality FSR. FSR po prostu przeskalowuje tutaj obraz 1440p, co wypada naprawdę dobrze w porównaniu z natywną jakością 4K, jednak w tym przypadku DLSS sprawdza się wyraźnie lepiej, rekonstruując włosy z większą szczegółowością. W tym przypadku jakość obrazu DLSS jest w rzeczywistości lepsza niż natywna.
NVIDIA DLSS vs AMD FSR w 2160p (4K), źródło: @KanaSaber
Zobacz także:
- Zapłacił 30 mln USD za lot w kosmos z Bezosem. Nie poleci, bo nie pasuje mu termin
- Facebook w panice. Użytkownicy iPhone'ów nie dają się śledzić
- Gracze mogą zacierać ręce. Ceny grafik mają wkrótce wrócić do normalności
Pokaż / Dodaj komentarze do: DLSS i FRS w bezpośrednim porównaniu. Która technologia wypada lepiej?