DLSS wkrótce doczeka się trybu ultra jakości. To odpowiedź na FSR?

DLSS wkrótce doczeka się trybu ultra jakości. To odpowiedź na FSR?

Jeden z Redditorów dostrzegł nowy tryb DLSS (Deep Learning Super Sampling) o nazwie „Ultra Jakość” (Ultra Quality) w dokumentacji silnika Unreal Engine 5. Zgodnie z przypisami nie jest on jeszcze widoczny dla użytkowników końcowych, co oznacza, że ​​tryb jest wciąż w fazie rozwoju. Najlepsze ustawienia dostępne obecnie w tytułach obsługujących DLSS to tryb „Jakość”, który renderuje grę w 66,6% rozdzielczości natywnej (lub innymi słowy, upscaluje rozdzielczość 1,5 raza). Zakładać można więc, że „Ultra Jakość” bazować będzie na wyższej rozdzielczości natywnej, co powinno przełożyć się na jeszcze lepszą jakość obrazu, choć wiązać będzie się z niższym zyskiem wydajności. 

Jeden z Redditorów dostrzegł nowy tryb DLSS (Deep Learning Super Sampling) o nazwie „Ultra Jakość” (Ultra Quality) w dokumentacji silnika Unreal Engine 5.

DLSS wkrótce doczeka się trybu ultra jakości. To odpowiedź na FSR?

Wydaje się, że Ultra Quality może być odpowiedzią na FidelityFX Super Resolution od AMD, które już oferuje ustawienie noszące dokładnie taką samą nazwę. W tym trybie FSR gra jest renderowana w rozdzielczości 77%, co teoretycznie mogłoby zapewnić przewagę FSR, gdyby obie technologie były porównywane obok siebie. Niestety od czasu premiery FSR żadna gra nie uzyskała wsparcia dla obu technologii super-rozdzielczości, co pozwoliłoby na takie bezpośrednie zestawienie. Zakładać można jednak, że prędzej czy później do tego dojdzie i w końcu na rynku pojawią się produkcje, które wspierać będą rozwiązania obu producentów. 

Sprawdzamy ray-tracing i DLSS w Metro Exodus Enhanced Edition. Czy komputery są na to gotowe?

Ponadto odkryto, że nowa wersja DLSS jest już obecna w silniku UE5. Obecnie najnowszą wersją dostępną w grach takich jak Rainbow Six Siege czy Lego Builder’s Journey jest DLSS 2.2.6.0. Ta wersja została pomyślnie zaimplementowana w innych tytułach przez samych graczy i potwierdzono, że zapewnia lepsze wrażenia, redukując niektóre niechciane artefakty. W większości przypadków jest to tak proste, że ogranicza się do zastąpienia pojedynczego pliku DLSS w katalogu gry. Nowa wersja 2.2.9.0 nie została dokładnie przetestowana, ale szybkim porównaniem podzielił się już Alexander Battaglia z Digital Foundry:

DLSS wkrótce doczeka się trybu ultra jakości. To odpowiedź na FSR?

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: DLSS wkrótce doczeka się trybu ultra jakości. To odpowiedź na FSR?

 0