Dying Light 2 - płynna rozgrywka z ray tracingiem w 1080p dopiero z RTX 3080

Dying Light 2 - płynna rozgrywka z ray tracingiem w 1080p dopiero z RTX 3080

Techland ujawnił oficjalne wymagania sprzętowe Dying Light 2: Stay Human na PC. Nie obyło się tu bez zaskoczeń, szczególnie jeśli będziemy chcieli wycisnąć z polskiej produkcji ostatnie soki. W takim przypadku potrzebować będziemy PC z najwyższej półki. 

Zgodnie z zaprezentowaną specyfikacją gracze na komputerach będą potrzebować przynajmniej procesora Intel Core i3-9100 lub AMD Ryzen 3 2300X z 8 GB pamięci RAM i 60 GB wolnego miejsca na dysku twardym. Do grania w rozdzielczości 1080p w 30 kl./s na niskich detalach Techland rekomenduje karty graficzne NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti lub AMD Radeon RX 560. Do grania w rozdzielczości 1080p w 60 kl./s na wysokich ustawieniach graficznych polecane są już grafiki NVIDIA GeForce RTX 2060 lub AMD Radeon RX Vega 56. Te specyfikacje wydają się dość rozsądne jak na współczesne realia, ale sytuacja znacznie się komplikuje, jeśli zechcemy skorzystać z ray tracingu. 

Do grania w rozdzielczości 1080p w 60 kl./s z włączonym ray tracingiem na wysokim poziomie Techland zaleca użycie karty GeForce RTX 3080.

Jak już informowaliśmy, Dying Light 2 będzie obsługiwał efekty śledzenia promieni w czasie rzeczywistym na premierę, co wynika m.in. ze współpracy polskiego dewelopera z NVIDIĄ. Techland użyje ray tracingu, aby poprawić odbicia w grze, globalne oświetlenie i cienie. Wygląda jednak na to, że te efekty RT będą dość wymagające.

Do grania w rozdzielczości 1080p w 60 kl./s z włączonym ray tracingiem na wysokim poziomie Techland zaleca użycie karty GeForce RTX 3080, czyli flagowca NVIDII z rodziny Ampere. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że rekomendowanie tak potężnej grafiki do grania w rozdzielczości Full HD jest mocno zaskakujące, nawet z włączonym śledzeniem promieni. Domyślać można się, że te wymagania nie obejmują technologii DLSS, co oznacza, że ​​wydajność może ulec znacznej poprawie po jej włączeniu. Można mieć więc nadzieję, że GeForce RTX 3080 poradzi sobie z płynną rozgrywką w 1440p z ray tracingiem po aktywowaniu DLSS.  

Przypominamy, że Dying Light 2 zadebiutuje w lutym 2022 roku nie tylko PC, ale i na konsolach zarówno poprzedniej (Xbox One, PS4), jak i obecnej (Xbox Series X/S, PS4) generacji. Poniżej znajdziecie pełne wymagania sprzętowe na PC.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Dying Light 2 - płynna rozgrywka z ray tracingiem w 1080p dopiero z RTX 3080

 0