Dział GPU i produkcja kontraktowa przynoszą duże straty Intelowi. Procesory też mocno spadły

Dział GPU i produkcja kontraktowa przynoszą duże straty Intelowi. Procesory też mocno spadły

Kilka dni temu Intel opublikował swoje wyniki finansowe i choć w niektórych obszarach widać zmiany na plus, wiele dywizji nie może się pochwalić dobrymi wynikami. Kiepskie rezultaty odnotowały działy GPU, procesorów oraz Intel Foundry.

W ostatnim kwartale firma odnotowała przychody w wysokości 15,47 mld USD, co oznacza spadek rok do roku o 20% . Dział Client Computing (komputery stacjonarne i urządzenia mobilne) stanowi ponad połowę firmy Intel i właśnie tam widać spory problem. Podczas gdy układy do komputerów stacjonarnych odnotowały nieznaczny wzrost do 3,22 miliarda USD (+3%), chipy mobilne, które stanowią większość dywizji, spadły o bardzo znaczące 26% do 4,41 miliarda USD. Cała dywizja odnotowała spadek przychodów o 17% i znaczny spadek zysków, o 54% do 1,66 miliarda dolarów.

Najnowsze wyniki finansowe pokazują, że sytuacja na rynku jest daleka od idealnej, a firma odnotowuje znaczne spadki przychodów w niemal każdym sektorze działalności, a niektóre obszary przyniosły jedynie straty.

Dział Datacenter i AI, który jest drugim co do wielkości oddziałem Intela, również odnotował bardzo słabe wyniki. Raport pokazuje przychody na poziomie 4,21 mld USD, co oznacza spadek o 27%. Podczas gdy w ubiegłym roku dywizja ta odnotowała zysk w wysokości 2,29 mld USD, w tym roku to tylko 0,017 mld USD (czyli tylko 17 mln USD). Produkty Network and Edge wzrosły o 14% do 2,27 miliarda dolarów, ale zysk również tutaj znacznie spadł.

Karty graficzne, czyli bardzo interesująca ostatnio działalność Intela , przyniosła straty i nie ma tutaj żadnego zaskoczenia, ponieważ firma poniosła głównie koszty z wariantami stacjonarnymi, podczas gdy ich sprzedaż dopiero się rozpoczyna. Przychody wyniosły więc 185 mln USD (+8%), a strata wzrosła do 378 mln USD. Systemy autonomicznej jazdy Mobileye są jedynym działem Intela, który publikuje liczby dodatnie w obu przypadkach. Przychody wzrosły do ​​450 mln USD (+38%), podobnie jak zyski. Produkcja chipów Intel Foundry Services spadła nieznacznie o 2% do 171 milionów dolarów, ale strata zwiększyła się do 103 milionów dolarów.

W efekcie nie tylko przychody Intela spadły o jedną piątą, ale i zyski znacznie się zmniejszyły. Netto spadło z 6,82 do 1,02 mld USD według metryk US GAAP (operacyjnie Intel odnotował nawet stratę w wysokości 175 mln USD).

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Dział GPU i produkcja kontraktowa przynoszą duże straty Intelowi. Procesory też mocno spadły

 0