Eksperyment Google zepsuł Chrome zainstalowanego na firmowych komputerach

Eksperyment Google zepsuł Chrome zainstalowanego na firmowych komputerach

Google Chrome od dawna jest najpopularniejszą przeglądarką na świecie, którą chętnie instaluje na swoich komputerach wiele biur czy różnego rodzaju firm. Niestety oprogramowanie nie jest pozbawione wad, a do jego głównych grzechów z pewnością można zaliczyć spore zapotrzebowanie na pamięć. Okazuje się, że w opisywanym przypadku za powstanie problemu odpowiada deweloper, który nieświadomie uniemożliwił prawidłowe działanie Chrome zainstalowanego w wielu przedsiębiorstwach. Amerykański gigant aktywował w programie eksperymentalną opcję o nazwie WebContents Occlusion co doprowadziło do tego, że przeglądarka stosowana w środowiskach korporacyjnych odmawiała współpracy wyświetlając jedynie biały ekran. W teorii funkcja ta ma za zadanie zmniejszyć obciążenie zamrażając karty przeglądarki w momencie gdy nie znajdują się one na wierzchu, aczkolwiek w praktyce wywołała efekt uboczny.

Eksperymentowanie z przeglądarką Chrome doprowadziło do nieprawidłowego działania Chrome w wielu firmach.

Eksperyment Google zepsuł Chrome zainstalowanego na firmowych komputerach

Administratorzy nie znaleźli wyjścia z sytuacji, zaś sam zainteresowany przez parę dni milczał. Jednak ostatecznie pod naporem coraz większej ilości zgłoszeń płynących z różnych przedsiębiorstw Google przyznał się do domyślnego włączenia rzeczonej funkcji i potwierdził wystąpienie błędu. W związku z tym WebContents Occlusion dezaktywowano, co rozwiązało cały problem. Należy też podkreślić, że opisywany przypadek obejmował głównie środowisko Citrix masowo stosowane w biurach. Szkoda jedynie, że eksperyment przeprowadzono bez informowania o tym administratorów IT. Pewien użytkownik, który skontaktował się z redakcją The Verge przyznał, iż brak uświadomienia użytkowników o rzeczonej zmianie w przeglądarce to dość dziwna praktyka stosowana przez Google mogąca negatywnie wpłynąć na ponad 100 tysięcy ludzi.

Niestety uporanie się ze wszystkim trwało nawet 2 dni więc bez wątpienia negatywnie odbiło się to na działaniu wielu firm, które nie mogły w pełni skutecznie funkcjonować. Producent Chrome powinien więc dużo bardziej przykładać się do zmian stosowanych w przeglądarce, ponieważ według statystyk NetMarketShare w ubiegłym miesiącu zainstalowało ją 67,38%użytkowników komputerów na całym globie z kolei drugi w tej lokacie Firefox pozostaje daleko w tyle z 8,62%. Przy okazji warto przypomnieć o innej sytuacji gdzie oprogramowanie Google przyczyniło się do irytacji filmowców z Hollywood.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Eksperyment Google zepsuł Chrome zainstalowanego na firmowych komputerach

 0