Epic Games goni Steam. Platforma podsumowuje ubiegły rok i ma powody do zadowolenia

Epic Games goni Steam. Platforma podsumowuje ubiegły rok i ma powody do zadowolenia

Nie da się ukryć, że Epic Games Store nie miał łatwego startu wśród pecetowych graczy, którym nie podobały się gry wydawane na wyłączność w sklepie Epic Games, co zmuszało ich do rejestrowania się na kolejnej platformie. Niemniej jednak z czasem EGS udało się przekonać sporą część malkontentów, a to za sprawą regularnie rozdawanych darmowych gier, które okazały się świetnym wabikiem na graczy. Epic Games Store opublikowało właśnie infografikę prezentującą najnowsze statystyki i trzeba przyznać, że prezentują się naprawdę imponująco jak na platformę, która wystartowała dopiero w grudniu 2018 roku. Co prawda Steam wciąż ma niezagrożoną pozycję na tym rynku, ale przy tym tempie rozwoju Valve może mieć powody do obaw. 

Epic Games Store opublikowało właśnie infografikę prezentującą najnowsze statystyki i trzeba przyznać, że prezentują się naprawdę imponująco.

Zacznijmy jednak od informacji, która na pewno ucieszy większość graczy, a mianowicie Epic Games Store zobowiązało się, że także w 2021 roku będzie co tydzień rozdawać nowe gry. Przejdźmy zatem do podsumowania zeszłego roku. Platforma odnotowała rekordowy wzrost zaangażowania we wszystkich obszarach. Z Epic Games Store na komputerach PC korzysta teraz ponad 160 milionów użytkowników. Rekordowa liczba użytkowników aktywnych jednego dnia wzrosła o 192% do 31,3 miliona aktywnych graczy — maksymalnie jednocześnie zalogowanych było 13 milionów graczy (wzrost z 7 mln w 2019 r.). Miesięczna liczba aktywnych użytkowników w grudniu wzrosła z 32 mln w 2019 r. do 56 mln (dla porównania liczba ta dla Steam wynosi 120 mln użytkowników). Tak duży wzrost użytkowników przełożył się też na wzrost liczby dokonywanych zakupów i wydłużenie czasu spędzanego na graniu. 

W 2020 r. pecetowi klienci Epic Games Store wydali ponad 700 milionów dolarów, z czego gry innych producentów stanowiły 37%, czyli 265 milionów dolarów (oznacza to, że zdecydowana większość zakupów to produkcje Epic Games, czyli zapewne Fortnite). W ubiegłym roku społeczność Epic Games Store poświęciła na grę o 70% więcej godzin niż rok wcześniej, a łączny czas rozgrywki w 2020 roku wyniósł 5,70 miliarda godzin - wartość ta wynosiła w 2019 roku 3,35 miliarda godzin. Platforma Epic Games Store rozrosła się ze 190 gier w 2019 roku do 471 w 2020 roku - do graczy trafiły łącznie 103 darmowe tytuły, stanowiące dużą część gier, które dodano do sklepu. W 2021 r. sklep zamierza jeszcze bardziej rozszerzyć katalog nowych tytułów, udostępniając deweloperom narzędzia do samodzielnego publikowania gier na platformie EGS.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Epic Games goni Steam. Platforma podsumowuje ubiegły rok i ma powody do zadowolenia

 0