Epic Games, autorzy Fortnite zapłacą sporą karę finansową za wprowadzanie w błąd milionów graczy i naruszenie ustawy o ochronie prywatności dzieci w internecie.
Federalna Komisja Handlu (FTC) ogłosiła ugodę, na którą przystał Epic Games. Firma zdecydowała się zapłacić łącznie 520 milionów dolarów za złamanie ustawy o ochronie prywatności dzieci w internecie (COPPA), wprowadzanie w błąd milionów użytkowników poprzez wmanipulowanie ich w niechciane transakcje, oraz gromadzenie danych osobowych osób poniżej 13 roku życia bez zgody rodziców. Za naruszenie prywatności Epic Games wypłaci rządowi Stanów Zjednoczonych 275 mln USD, natomiast 245 mln dolarów trafi do konsumentów, którzy dokonywali zakupów w grze. Chodzi o młodych graczy, którzy bez wiedzy swoich opiekunów prawnych dokonywali zakupów, obciążając ich konta.
Epic Games zgodził się zapłacić 520 mln USD za naruszenie prywatności dzieci i wmanipulowanie graczy w transakcje.
Według urzędników opłaty naliczano nawet podczas wczytywania rozgrywki czy wybudzenia z uśpienia. Epic Games w poście na blogu napisał, że "umowa odzwierciedla ewolucję sposobu stosowania amerykańskiego prawa w branży gier wideo". "Żaden programista nie tworzy gry, aby doszło do takiego finału. Zaakceptowaliśmy tę umowę, ponieważ chcemy, żeby Epic przodował w ochronie konsumentów i zapewniał naszym graczom najlepsze wrażenia". Lina Khan, przewodnicząca FTC, powiedziała, że ugoda odzwierciedla zwiększone skupienie się agencji na prywatności i tak zwanych "ciemnych wzorach". Termin ten określa elementy projektu, które mają skłonić ludzi do preferowanego przez daną firmę zachowania.
Fortnite uzależnia jak kokaina? Tak twierdzą rodzice, którzy pozwali Epic Games
"Ochrona społeczeństwa, a zwłaszcza dzieci, przed naruszeniami prywatności w Internecie oraz ciemnymi wzorami jest dla Komisji najwyższym priorytetem, a te działania egzekucyjne wyjaśniają przedsiębiorstwom, że FTC rozprawia się z tymi niezgodnymi z prawem praktykami" – powiedziała Khan w oświadczeniu. Epic Games miał także zdaniem Federalnej Komisji Handlu utrudniać anulowanie zakupów przedmiotów w grze, ukrywając opcję u dołu ekranu i wymagając od konsumentów naciśnięcia i przytrzymania przycisku na kontrolerach w celu zakończenia procesu. Oprócz zapłaty kary deweloperzy muszą zmienić ustawienia swoich gier tak, by zapewniały odpowiedni poziom prywatności.
Oświadczenie Epic Games:
"Młodsi gracze zainteresowani dostępem do gier dla dorosłych, i tak mogą znaleźć metody dotarcia do nich, a autorzy powinni aktywnie tworzyć odpowiednie dla wieku sposoby, żeby gracze mogli cieszyć się swoimi grami. Fortnite skierowano do starszych nastolatków oraz użytkowników w wieku studenckim. Niedawno zaimplementowaliśmy narzędzia gwarantujące doświadczenia bezpieczne dla odbiorców poniżej 13. roku życia. Tacy gracze mogą grać w Fortnite, oczekując na zgodę rodziców, ale w odpowiednim środowisku, w którym takie funkcje jak zakupy czy komunikacja pozostają dezaktywowane. Od maja 2018 roku Fortnite zawiera systemy zwrotów i cofania transakcji, aczkolwiek teraz poszliśmy o krok dalej. Dodaliśmy opcję wstrzymania zakupu, która wymaga od klienta ponownego potwierdzenia chęci realizacji zamówienia, co stanowi dodatkowe zabezpieczenie przeciwko niezamierzonym transakcjom. Dostępne są też systemy natychmiastowego wstrzymania płatności oraz automatyczne zwroty".
Pokaż / Dodaj komentarze do: Epic Games zapłaci ogromną karę za naruszenie prywatności i niechciane płatności