Epic prezentuje MetaHuman Creator. Nowe narzędzie do łatwego tworzenia fotorealistycznych twarzy

Epic prezentuje MetaHuman Creator. Nowe narzędzie do łatwego tworzenia fotorealistycznych twarzy

Epic Games pochwaliło się nowym narzędziem deweloperskim, bazującym na silniku Unreal Engine, które pozwoli na łatwe tworzenie ultrarealistycznych ludzkich modeli 3D do gier i filmów za pomocą przeglądarki internetowej. Możliwe będzie to dzięki mocy obliczeniowej chmury i trzeba przyznać, że zaprezentowane przykłady prezentują się wybornie, zbliżając się bardzo mocno do fotorealizmu. Największą zaletą tej technologii ma być jednak fakt, że będzie ona znacznie szybsza niż tradycyjne modelowanie postaci i animowanie, które są standardem w branży rozrywkowej. Oprogramowanie nazywa się MetaHuman Creator i działa w oparciu o przeglądarkę internetową, wykorzystując technologię chmury Unreal Engine Pixel Streaming

MetaHuman Creator działa w oparciu o przeglądarkę internetową, wykorzystując technologię chmury Unreal Engine Pixel Streaming.

Zdaniem twórców, ich nowe narzędzie przyniesie rewolucję w tworzeniu cyfrowych assetów, takich jak realistyczne ludzkie twarze, jak również animacje ciała, które prezentują się bardziej naturalnie. Dość oczywistym przykładem są twórcy gier, którzy muszą tworzyć coraz bardziej złożone i różnorodne modele postaci, co potrafi zajmować całe tygodnie, a nawet miesiące żmudnej pracy. Nowe narzędzie pozwala wykorzystać predefiniowany model i wyrzeźbić go, dopracować różnorodne rysy twarzy, dodawać ubrania, tekstury skóry itp. Chodzi o to, aby usprawnić proces, aby nawet projekty o stosunkowo niskim budżecie mogły integrować wysokiej jakości zasoby w stosunkowo krótkim czasie.

W opracowywaniu MetaHuman Creator Epic skorzystał z doświadczenia przejętych przez siebie firm jak Quixel, Cubic Motion czy 3Lateral, które specjalizują się w fotorealistycznych teksturach, wizji komputerowej, animacji twarzy oraz koncepcji i renderowaniu modeli 3D w oparciu o rzeczywiste skany. Tym samym, nowe narzędzie pozwala na łatwą implementację (poprzez przeciąganie i upuszczanie) powstałej pracy w Unreal Engine oraz dostęp do obszernej biblioteki modeli 3D i tekstur. Epic prezentuje możliwości swojego nowego cyfrowego narzędzia do tworzenia ludzi za pomocą dwóch w pełni gotowych przykładowych postaci, którymi można się pobawić za pomocą silnika Unreal Engine 4.26.1 i nowszych wersji. Jeśli chodzi o MetaHuman Creator, firma planuje wydanie oprogramowania w ramach wczesnego program dostępu w nadchodzących miesiącach. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Epic prezentuje MetaHuman Creator. Nowe narzędzie do łatwego tworzenia fotorealistycznych twarzy

 0