Far Cry 6 z ray tracingiem tylko na PC. Ubisoft stawia na wydajność na nowych konsolach

Far Cry 6 z ray tracingiem tylko na PC. Ubisoft stawia na wydajność na nowych konsolach

Przedstawiciel Ubisoftu zdradził w nowym wywiadzie, że Far Cry 6 na PlayStation 5 i Xbox Series X nie otrzyma wsparcia dla ray tracingu — funkcja ta będzie dostępna tylko na PC. Twórca omówił również kilka innych szczegółów dotyczących różnic w wersjach gry.

Wccftech przeprowadził wywiad z główną programistką zespołu 3D w Ubisofcie na temat zaimplementowanych technologii w różnych wersjach Far Cry 6. Zapytana o ray tracing na nowych konsolach deweloper stwierdziła, że w tym przypadku Ubisoft skupił się na tym, aby osiągnąć wysoką rozdzielczość i liczbę klatek na sekundę. „Ray tracing to funkcja dostępna wyłącznie na komputerach PC” — powiedziała Stephanie Brenham. „Na konsolach naszym celem było wykorzystanie nowych możliwości sprzętowych, optymalizacja wydajności ukierunkowana na 4K i osiągnięcie 60 FPS”. Powiedziała również, że funkcja FidelityFX firmy AMD poprawiająca wydajność jest dostępna tylko na PC. Ponadto Ubisoft nie używa denoisera FidelityFX do ray tracingu w Far Cry 6, ale wykorzystuje własne, niestandardowe rozwiązanie.

Przedstawiciel Ubisoftu zdradził w nowym wywiadzie, że Far Cry 6 na PlayStation 5 i Xbox Series X nie otrzyma wsparcia dla ray tracingu.

Według Brenham, zarówno PC, jak i nowe konsole, będą miały lepszy poziom szczegółowości, odległości rysowania, symulacji oceanu i tekstur niż PlayStation 4 i Xbox One. Jeśli chodzi o nowe konsole, to najbardziej zauważalne różnice w porównaniu z grą na starszych konsolach zapewnić mają dyski półprzewodnikowe. „Ładowanie w kilka chwil, a nie minut jest oczywiście fantastyczne, a także daje nam inny paradygmat w porównaniu do dysków twardych starszych konsol” – powiedziała.

Brenham przyznała również, że DirectStorage może mieć wpływ na gry z otwartym światem, takie jak Far Cry na PC. „DirectStorage znacznie skraca czas ładowania danych” – powiedziała. „Przewidujemy, że może to wprowadzić znaczące ulepszenia w grach z otwartym światem, które muszą ładować i rozładowywać ogromne ilości danych, aby wspierać nieprzewidywalne ruchy gracza w świecie gry”.

Kiedy Ubisoft ujawnił funkcje Far Cry 6 na PC, powiedział, że ray tracing obejmuje cienie i odbicia oparte na śledzeniu promieni. Producent dodał, że odbicia są hybrydą metod ray tracingu i metody screen-space. Brenham potwierdziła Wccftech, że ma to sprawić, iż nawet komputery klasy średniej mogą korzystać z ray tracingu z dobrą wydajnością.

Far Cry 6 wychodzi na PC (za pośrednictwem Ubisoft Store i Epic Games Store), PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series S|X i Google Stadia 7 października.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Far Cry 6 z ray tracingiem tylko na PC. Ubisoft stawia na wydajność na nowych konsolach

 0