FidelityFX Super Resolution ze skromnym wsparciem na premierę. Znamy listę gier

FidelityFX Super Resolution ze skromnym wsparciem na premierę. Znamy listę gier

AMD w końcu ogłosiło FidelityFX Super Resolution (FSR) na tegorocznych targach Computex, ku uciesze fanów i entuzjastów, którzy od dawna proszą o realną alternatywę dla metody skalowania DLSS od NVIDII. Podczas ogłoszenia Scott Herkelman, szef działu Radeon, powiedział, że FSR wkrótce pojawi się w ponad 10 grach i silnikach gier, a jeśli wierzyć nowemu przeciekowi od VideoCardz, to obietnice dotyczące obsługi gier rzeczywiście były prawdziwe. Na starcie jednak wsparcie dla tej technologii będzie dość skromne, gdyż obejmować ma zaledwie siedem tytułów, a co więcej, raczej nie są to duże hity, ale mniej popularne (czasem nawet dość niszowe) produkcje. 

Poza siedmioma tytułami zaplanowanymi na premierę, wsparcie FSR podobno pojawi się wkrótce również w kolejnych dwunastu tytułów.

FidelityFX Super Resolution ze skromnym wsparciem na premierę. Znamy listę gier

Poza siedmioma tytułami zaplanowanymi na premierę, wsparcie FSR podobno pojawi się wkrótce również w kolejnych dwunastu tytułów. Tu znajdują się już produkcje większego kalibru, a najciekawsze z nich to nadchodzące Far Cry 6, ale również Dota 2, Resident Evil Village i inne. Powyżej możecie zobaczyć pełną listę. Z przecieku wynika także, że wielu producentów gier jest zainteresowanych technologią i zamierza wesprzeć FSR. Podobno istnieje blisko 50 studiów i wydawców, którzy planują dodać obsługę FSR w swoich tytułach. Duża liczba nie może dziwić, biorąc pod uwagę, że technologia będzie działać nie tylko na szerokiej gamie sprzętu PC, ale będzie również obsługiwana na Xbox Series X|S.

FidelityFX Super Resolution ze skromnym wsparciem na premierę. Znamy listę gier

FSR jest częścią programu GPUOpen AMD i będzie działać zarówno na procesorach graficznych AMD, jak i NVIDII, nawet tych, które nie obsługują DLSS, jak seria GeForce 10. AMD wymienia wsparcie dla procesorów graficznych z serii RX Vega, RX 500, RX 5000 i RX 6000 oraz wszystkich APU Ryzen z grafiką Radeon. W trybie Performance FSR może zapewnić do 2,5x wyższą wydajność w porównaniu z rozdzielczością natywną, umożliwiając graczom przełączanie się na bardziej wymagające ustawienia grafiki, takie jak ray tracing. Podczas swojej prezentacji na Computex AMD prezentowało możliwości FSR na przykładzie Godfall, gdzie w różnych trybach tej technologii gra zyskiwała naprawdę duże wzrosty wydajności (nawet przeszło dwukrotne). FidelityFX Super Resolution oficjalnie zadebiutuje w przyszłym tygodniu, 22 czerwca, więc wkrótce dowiemy się więcej o wsparciu dla gier i zainteresowaniu deweloperów.

Pokaż / Dodaj komentarze do: FidelityFX Super Resolution ze skromnym wsparciem na premierę. Znamy listę gier

 0