YouTube to kolejna obok m.in. Facebooka czy Instagrama serwis, który spora grupa internautów otwiera każdego poranka. Portal zawiera masę krótkich materiałów wideo, aczkolwiek w ostatnim czasie coraz więcej twórców stawia na dłuższe niż wcześniej filmy, które co ważne zaczęły dominować w karcie na czasie. Powód nowego trendu jest banalnie prosty otóż chodzi oczywiście o system monetyzacji. Jak wiadomo kwestia zarabiania na YouTube to dla wielu dość kontrowersyjna sprawa, ponieważ Google w przeszłości wielokrotnie dokonywało negatywnych zmian w dostępnym algorytmie odbijających się na generowanych przez autorów zyskach. Youtuberzy pragną dostosować się do panujących reguł i nie ulega wątpliwości, że dłuższe filmy zawierają więcej miejsca na reklamę stanowiącą główne źródło dochodu.
YouTube preferuje coraz dłuższe materiały wideo, które mają pozwolić twórcom zwiększyć wpływy z reklam.
Bariera 10 minut pozwalająca na zamieszenie reklam w środku materiału to kluczowa sprawa, jeżeli ktoś myśli o poważniejszych zarobkach. Sytuację potwierdza youtuberka Shelby Church, która przyznała wprost, że osiągnęła trzykrotnie większy dochód z klipów trwających dłużej niż 10 minut, a dodatkowo miały one więcej wyświetleń. Church zachęciła więc kolegów po fachu by ci opracowywali znacznie dłuższe treści. Jednak rzucanie reklam co 30 sekund i zamienianie się w odpowiednik pewnej popularnej w Polsce stacji telewizyjnej nie jest najrozsądniejszym pomysłem, albowiem całość jedynie zniechęci oglądających co zauważa także przytoczona youtuberka. Reasumując, po wprowadzonych zmianach Shelby Church zarobiła w czerwcu ponad 6 tysięcy dolarów, co jest świetnym wynikiem biorąc pod uwagę zysk 1800 dolarów ze stycznia.
Nie ulega wątpliwości, że dłuższe, a przy okazji mocno angażujące publikę wideo jest bardziej preferowane przez samą platformę. Swoją opinią podzieliła się też Natalie Wynn, która stawia właśnie na dłuższe wideo: „YouTube nie dba o to ile materiałów obejrzysz. Serwis chce jedynie, żebyś został na nim jak najdłużej". Z drugiej strony według Wynn robienie półgodzinnych czy godzinnych filmów wyłącznie w celu dostosowania się do panującego trendu nie jest dobrym rozwiązaniem. W jej ocenie klip powinien po prostu wyczerpać temat niezależnie od długości.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Filmy na YouTube są coraz dłuższe? Powodem ma być chęć większego zarobku