Filmy na YouTube są coraz dłuższe? Powodem ma być chęć większego zarobku

Filmy na YouTube są coraz dłuższe? Powodem ma być chęć większego zarobku

YouTube to kolejna obok m.in. Facebooka czy Instagrama serwis, który spora grupa internautów otwiera każdego poranka. Portal zawiera masę krótkich materiałów wideo, aczkolwiek w ostatnim czasie coraz więcej twórców stawia na dłuższe niż wcześniej filmy, które co ważne zaczęły dominować w karcie na czasie. Powód nowego trendu jest banalnie prosty otóż chodzi oczywiście o system monetyzacji. Jak wiadomo kwestia zarabiania na YouTube to dla wielu dość kontrowersyjna sprawa, ponieważ Google w przeszłości wielokrotnie dokonywało negatywnych zmian w dostępnym algorytmie odbijających się na generowanych przez autorów zyskach. Youtuberzy pragną dostosować się do panujących reguł i nie ulega wątpliwości, że dłuższe filmy zawierają więcej miejsca na reklamę stanowiącą główne źródło dochodu.

YouTube preferuje coraz dłuższe materiały wideo, które mają pozwolić twórcom zwiększyć wpływy z reklam.

Filmy na YouTube są coraz dłuższe? Powodem ma być chęć większego zarobku

Bariera 10 minut pozwalająca na zamieszenie reklam w środku materiału to kluczowa sprawa, jeżeli ktoś myśli o poważniejszych zarobkach. Sytuację potwierdza youtuberka Shelby Church, która przyznała wprost, że osiągnęła trzykrotnie większy dochód z klipów trwających dłużej niż 10 minut, a dodatkowo miały one więcej wyświetleń. Church zachęciła więc kolegów po fachu by ci opracowywali znacznie dłuższe treści. Jednak rzucanie reklam co 30 sekund i zamienianie się w odpowiednik pewnej popularnej w Polsce stacji telewizyjnej nie jest najrozsądniejszym pomysłem, albowiem całość jedynie zniechęci oglądających co zauważa także przytoczona youtuberka. Reasumując, po wprowadzonych zmianach Shelby Church zarobiła w czerwcu ponad 6 tysięcy dolarów, co jest świetnym wynikiem biorąc pod uwagę zysk 1800 dolarów ze stycznia.

Nie ulega wątpliwości, że dłuższe, a przy okazji mocno angażujące publikę wideo jest bardziej preferowane przez samą platformę. Swoją opinią podzieliła się też Natalie Wynn, która stawia właśnie na dłuższe wideo: „YouTube nie dba o to ile materiałów obejrzysz. Serwis chce jedynie, żebyś został na nim jak najdłużej". Z drugiej strony według Wynn robienie półgodzinnych czy godzinnych filmów wyłącznie w celu dostosowania się do panującego trendu nie jest dobrym rozwiązaniem. W jej ocenie klip powinien po prostu wyczerpać temat niezależnie od długości.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Filmy na YouTube są coraz dłuższe? Powodem ma być chęć większego zarobku

 0