Forza Horizon 5 z fatalnie zaimplementowanym DLSS 3. Pogorszenie płynności i artefakty

Forza Horizon 5 z fatalnie zaimplementowanym DLSS 3. Pogorszenie płynności i artefakty

W tym tygodniu Forza Horizon 5 na PC otrzymała obsługę DLSS 3 (oraz Reflex). Cieszy fakt, że gra wydana blisko półtora roku temu, wciąż jest wspierana przez twórców, ale gracze narzekają na implementację technologii skalowania NVIDII w tym tytule. 

Forza Horizon 5 zaliczyła niezwykle udany debiut, bo gra pobiła rekord dla produkcji Xbox Game Studios pod względem liczby graczy (4,5 mln) pierwszego dnia, a w pierwszym tygodniu pochwalić mogła się już ponad dwukrotnie lepszym wynikiem z dziesięcioma milionami graczy. Gra została bardzo ciepło przyjęta przez graczy i media, zbierając liczne nagrody. Nic więc dziwnego, że Playground Games nadal wspiera ten tytuł, dodając do niego nowe funkcje, takie jak DLSS 2 (Super Resolution), AMD FSR 2 czy ray tracing. Wiele osób niecierpliwie wyczekiwało też obsługi DLSS 3, tym bardziej że gra ze względu na duży otwarty świat, mocno obciąża procesor.

W tym tygodniu Forza Horizon 5 na PC otrzymała obsługę DLSS 3 (oraz Reflex). Coś jednak poszło nie tak.

W tym tygodniu doczekaliśmy się w końcu aktualizacji, która przyniosła wsparcie dla DLSS3 w  Forza Horizon 5 i benchmark wbudowany w grę potwierdza wzrost liczby klatek na sekundę zapewniany przez Frame Generation (DLSS 3). Jak można zobaczyć poniżej, PC z procesorem Intel Core i7-12700F oraz kartą graficzną GeForce RTX 4090 przy maksymalnych ustawieniach (w tym z ray tracingiem) w rozdzielczości 4K z DLSS ustawionym na tryb jakości (Quality) i z włączoną funkcją Frame Generation odnotował średnio 168 klatek na sekundę, co stanowi poprawę o 31,25% w porównaniu ze 128 FPS z wyłączonym Frame Generation. Nie jest to może najwyższy wzrost wydajności, jaki widzieliśmy w przypadku DLSS 3, ale i tak znaczący. 

 

Szkoda jednak, że odbywa się to kosztem jakości. Jeśli bowiem przyjrzymy się Forza Horizon 5 z włączonym DLSS 3, zauważymy kilka problemów z implementacją tej technologii. Mowa tu o artefaktach graficznych, w tym ghostingu. Najgorsze jednak, że aktywacja nowej technologii Zielonych wpływa na bardzo duże pogorszenie poczucia płynności w porównaniu z testem z wyłączoną funkcją Frame Generation, pomimo niższej liczby klatek rejestrowanej w tym drugim przypadku. Coś tu ewidentnie poszło nie tak, a nie jest to nawet zwykły stuttering (najlepiej samemu obejrzeć wideo zamieszczone przez WccfTech). 

Jest to niewątpliwie najgorsza implementacja DLSS3, jaką dotychczas widzieliśmy i mamy nadzieję, że zostanie to szybko naprawione stosowną aktualizacją. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Forza Horizon 5 z fatalnie zaimplementowanym DLSS 3. Pogorszenie płynności i artefakty

 0