W trakcie trwającej konferencji deweloperskiej Game Developer Conference 2022 AMD zaprezentowało nieco szczegółów swojej technologii FidelityFX Super Resolution 2.0. Film z sesji GDC powinien zostać udostępniony dziś po południu, jednak producent zaktualizował swoją stronę, ujawniając nam kilka interesujących faktów.
Zacznijmy od tego, że Czerwoni potwierdzają, że FSR 2.0 będzie bardziej wymagający dla kart graficznych, czego można było się spodziewać w przypadku zastosowania zaawansowanej technologii temporalnej. Oznacza to, że będzie wymagać większej mocy niż technika upscalingu przestrzennego FSR 1.0, ale gracze powinni nadal cieszyć się z wyższej liczby klatek na sekundę, nawet na mniej wydajnych lub starszych kartach graficznych, a tak przynajmniej twierdzi AMD.
W trakcie trwającej konferencji deweloperskiej GDC 2022 AMD zaprezentowało nieco szczegółów swojej technologii FidelityFX Super Resolution 2.0.
AMD dostarczyło tabelę obejmującą wsparcie dla GPU NVIDII i wygląda na to, że FSR 2.0 obsługiwane będzie nawet przez grafiki GeForce GTX 10 (Pascal), ale bardziej wymagające tryby jakości będą potrzebowały modeli GeForce RTX z serii 20 lub 30. Co więcej, AMD potwierdza, że FSR 2.0 będzie działać na konsolach z serii Xbox, ale firma nie podaje nawet przybliżonej daty dostępności GDK dla tych maszyn.
FSR 2.0 oferować będzie cztery tryby jakości, w tym Quality, Balanced, Performance i Ultra-Performance. Poniższa tabela opisuje każdy z tym trybów oraz przedstawia obsługiwane rozdzielczości wejściowe i wyjściowe dla każdego z nich. W tym drugim przypadku niezależnie od trybu możemy liczyć na od Full HD do 4K.
Oczywiście, jak łatwo się domyślić, wydajność GPU będzie się różnić w zależności od trybu i używanego GPU. Minimalnym zalecanym sprzętem dla 4K są karty Radeon RX 5700 i GeForce RTX 2070, podczas gdy dla 1440p są to Radeon RX 5600 i GeForce GTX 1080, a dla 1080p Radeon RX 590 i GeForce GTX 1070.
Co ciekawe, AMD wspomina w swoim poście także o NVIDIA DLSS 2.0. Według firmy integracja gier obsługujących DLSS będzie najszybsza i zajmie mniej niż 3 dni. Tylko gry, które nie mają oddzielonych rozdzielczości wyświetlania/renderowania ani wektorów ruchu, będą wymagały tygodni pracy, aby obsłużyć FSR 2.0.
AMD udostępniło także próbki możliwości FSR 2.0 w dwóch scenach. Każdy plik PNG ma rozmiar 20 MB i rozdzielczość 4K:
AMD FSR 2.0 ma zadebiutować w przyszłym kwartale, kiedy zostanie udostępnione dla wszystkich deweloperów w ramach licencji open source. AMD następnie udostępni próbki, interfejsy API i wtyczki za pośrednictwem swojej strony GPUOpen.
Zobacz także:
- Nowe plotki na temat PS5 Pro mówią o dużym skoku wydajności i przybliżonej dacie premiery
- Popularna aplikacja z Google Play to malware wykradający hasła do Facebooka
- Ryzen 7 5800X3D przetestowany w Geekbench 5. Wyniki nieco... rozczarowują
Pokaż / Dodaj komentarze do: FSR 2.0 w szczegółach. Wsparcie dla kart GeForce i konsol Xbox