FSR 2.0 w szczegółach. Wsparcie dla kart GeForce i konsol Xbox

FSR 2.0 w szczegółach. Wsparcie dla kart GeForce i konsol Xbox

W trakcie trwającej konferencji deweloperskiej Game Developer Conference 2022 AMD zaprezentowało nieco szczegółów swojej technologii FidelityFX Super Resolution 2.0. Film z sesji GDC powinien zostać udostępniony dziś po południu, jednak producent zaktualizował swoją stronę, ujawniając nam kilka interesujących faktów. 

Zacznijmy od tego, że Czerwoni potwierdzają, że ​​FSR 2.0 będzie bardziej wymagający dla kart graficznych, czego można było się spodziewać w przypadku zastosowania zaawansowanej technologii temporalnej. Oznacza to, że będzie wymagać większej mocy niż technika upscalingu przestrzennego FSR 1.0, ale gracze powinni nadal cieszyć się z wyższej liczby klatek na sekundę, nawet na mniej wydajnych lub starszych kartach graficznych, a tak przynajmniej twierdzi AMD.

W trakcie trwającej konferencji deweloperskiej GDC 2022 AMD zaprezentowało nieco szczegółów swojej technologii FidelityFX Super Resolution 2.0.

FSR 2.0 w szczegółach. Wsparcie dla kart GeForce i konsol Xbox

AMD dostarczyło tabelę obejmującą wsparcie dla GPU NVIDII i wygląda na to, że FSR 2.0 obsługiwane będzie nawet przez grafiki GeForce GTX 10 (Pascal), ale bardziej wymagające tryby jakości będą potrzebowały modeli GeForce RTX z serii 20 lub 30. Co więcej, AMD potwierdza, że ​​FSR 2.0 będzie działać na konsolach z serii Xbox, ale firma nie podaje nawet przybliżonej daty dostępności GDK dla tych maszyn.

FSR 2.0 w szczegółach. Wsparcie dla kart GeForce i konsol Xbox

FSR 2.0 oferować będzie cztery tryby jakości, w tym Quality, Balanced, Performance i Ultra-Performance. Poniższa tabela opisuje każdy z tym trybów oraz przedstawia obsługiwane rozdzielczości wejściowe i wyjściowe dla każdego z nich. W tym drugim przypadku niezależnie od trybu możemy liczyć na od Full HD do 4K. 

FSR 2.0 w szczegółach. Wsparcie dla kart GeForce i konsol Xbox

Oczywiście, jak łatwo się domyślić, wydajność GPU będzie się różnić w zależności od trybu i używanego GPU. Minimalnym zalecanym sprzętem dla 4K są karty Radeon RX 5700 i GeForce RTX 2070, podczas gdy dla 1440p są to Radeon RX 5600 i GeForce GTX 1080, a dla 1080p Radeon RX 590 i GeForce GTX 1070.

FSR 2.0 w szczegółach. Wsparcie dla kart GeForce i konsol Xbox

Co ciekawe, AMD wspomina w swoim poście także o NVIDIA DLSS 2.0. Według firmy integracja gier obsługujących DLSS będzie najszybsza i zajmie mniej niż 3 dni. Tylko gry, które nie mają oddzielonych rozdzielczości wyświetlania/renderowania ani wektorów ruchu, będą wymagały tygodni pracy, aby obsłużyć FSR 2.0.

FSR 2.0 w szczegółach. Wsparcie dla kart GeForce i konsol Xbox

AMD udostępniło także próbki możliwości FSR 2.0 w dwóch scenach. Każdy plik PNG ma rozmiar 20 MB i rozdzielczość 4K:

AMD FSR 2.0 ma zadebiutować w przyszłym kwartale, kiedy zostanie udostępnione dla wszystkich deweloperów w ramach licencji open source. AMD następnie udostępni próbki, interfejsy API i wtyczki za pośrednictwem swojej strony GPUOpen.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: FSR 2.0 w szczegółach. Wsparcie dla kart GeForce i konsol Xbox

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł