GeForce RTX 3080 może mieć problemy z Godfall w 4K na Ultra. Gra wymaga 12 GB VRAM

GeForce RTX 3080 może mieć problemy z Godfall w 4K na Ultra. Gra wymaga 12 GB VRAM

AMD opublikowało nowy materiał wideo poświęcony grze Godfall, czyli next-genowej produkcji przygotowywanej przez Counterplay Games wyłącznie na PS5 i PC. Na filmie deweloper omawia techniczne szczegóły swojej produkcji i jak podaje, Godfall wymagać będzie aż 12 GB pamięci VRAM w rozdzielczości 4K na ustawieniach Ultra, by zapewnić płynną rozgrywkę. Jak zapewne wiecie, flagowiec NVIDII, czyli GeForce RTX 3080, wyposażony został jedynie w 10 GB pamięci graficznej, co od samego początku wzbudzało kontrowersje, tym bardziej, że karta ta promowana jest przez Zielonych jako właśnie przeznaczona do rozgrywki w 4K. NVIDIA zapewniała wtedy, że RTX 3080 posiada wystarczającą ilość pamięci VRAM, zarówno pod kątem gier obecnej generacji, jak i next-genowych produkcji.

Godfall wymagać będzie aż 12 GB pamięci VRAM w rozdzielczości 4K na ustawieniach Ultra, by zapewnić płynną rozgrywkę.

  

Oczywiście tak naprawdę będziemy mogli się przekonać, czy GeForce RTX 3080 rzeczywiście cierpieć będzie z powodu ograniczeń w ramach VRAM w grze Godfall w 4K na ustawieniach Ultra, dopiero po premierze tej produkcji. Counterplay Games zdradziło także, że korzystać będzie z DXR (za pośrednictwem API DirectX 12 Ultimate), by zapewnić wsparcie dla ray tracingu w swojej grze. Technika ta wykorzystywana będzie w tym przypadku jednak jedynie do poprawy cieni, co wydaje się rozczarowujące, tym bardziej, że tytuł ten zawierać będzie mnóstwo obiektów, które zyskałyby na odbiciach (choćby metalowe zbroje), a chętnie widzielibyśmy także wsparcie ray tracingu dla efektów Ambient Occlusion lub Global Illumination.   

Godfall wspierać będzie także nową technologię wykorzystywaną przez Radeony RX 6000, czyli Infinity Cache, jak również Variable Rate Shading. Co więcej, twórcy zapewnili obsługę FidelityFX Sharpening na wszystkich GPU. Gracze PC będą mogli skorzystać z tej techniki, by poprawić ostrość obrazu (który może być rozmazany np. w związku z wykorzystaniem technologii TAA, dostępnej dla Godfall). Godfall zadebiutuje na rynku już 12 listopada i w przypadku PC będzie czasowym ekskluzywem dla platformy Epic Games Store. Warto podkreślić, że gra nie będzie posiadać trybu offline i wymagać ma stałego dostępu do internetu. Poniżej możecie zapoznać się z oficjalnymi wymaganiami PC tej gry:  

Pokaż / Dodaj komentarze do: GeForce RTX 3080 może mieć problemy z Godfall w 4K na Ultra. Gra wymaga 12 GB VRAM

 0