GeForce RTX 3080 zapewni nawet 100 kl./s w 4K na maks. ustawieniach w niektórych grach AAA

GeForce RTX 3080 zapewni nawet 100 kl./s w 4K na maks. ustawieniach w niektórych grach AAA

NVIDIA opublikowała wideo porównujące wydajność karty GeForce RTX 3080 do GeForce RTX 2080 Ti w grze Doom Eternal, gdzie flagowy model Ampere dostarcza nawet przeszło 150 kl./s, uzyskując o ponad 70% lepsze wyniki od topowego modelu Turing. Już sam ten materiał pokazuje potencjał nowej architektury Zielonych w grach, ale firma postanowiła pójść za ciosem i ujawniła także wykresy dla innych popularnych gier (Wolfenstein: Youngblood z RTX, Borderlands 3, Red Dead Redemption 2, Minecraft z RTX, Control z RTX i Doom Eternal), gdzie podziwiać możemy wzrost wydajności w 4K kart graficznych GeForce RTX 3070 i GeForce RTX 3080, porównując je z poprzednikami, a konkretniej GeForce RTX 2070 Super i GeForce RTX 2080 Super. Nowa seria grafik NVIDII rozbudza więc wyobraźnię i daje nadzieję na generacyjny skok, jakiego dawno nie widzieliśmy.  

Nowa seria grafik NVIDII rozbudza więc wyobraźnię i daje nadzieję na generacyjny skok, jakiego dawno nie widzieliśmy.  

Nieco więcej światła na wydajność nowego flagowca, RTX 3080, postanowił rzucić także Justin Walker (dyrektor ds. zarządzania produktem GeForce), który wziął udział w sesji Q&A. Odpowiadając na pytanie, czy 10 GB VRAM będzie wystarczające dla next-genowych gier, Justin odpowiedział, że celem jest, by ich nowy flagowiec dostarczył świetną wydajność w 4K przy maksymalnych ustawieniach graficznych. Podał on nawet kilka przykładów gier AAA, w których GeForce RTX 3080  jest w stanie uzyskać 60-100 kl./s ze wszystkimi opcjami graficznymi ustawionymi na maksymalne wartości (łącznie z ray tracingiem). Mowa była tu o Shadow of The Tomb Raider, Assassins Creed: Odyssey, Wolfenstein: Youngblood, Gears of War 5, Borderlands 3, Metro Exodus i Red Dead Redemption 2.

„Nieustannie analizujemy wymagania pamięci najnowszych gier i regularnie analizujemy tę kwestię z deweloperami, by zrozumieć ich potrzeby odnośnie pamięci  dla bieżących, ale i nadchodzących gier. Celem jest, by RTX 3080 oferował świetną wydajność do rozdzielczości 4K ze wszystkimi ustawieniami wymaksowanymi przy zachowaniu możliwie najlepszej ceny. By to osiągnąć, potrzeba potężnego GPU z szybkimi pamięci i wystarczającą ilością VRAM dla potrzeb gier. Dla przykładu, jeśli spojrzycie na Shadow of the Tomb Raider, Assassin’s Creed Odyssey, Metro Exodus, Wolfenstein Youngblood, Gears of War 5, Borderlands 3 i Red Dead Redemption 2 uruchomione na RTX 3080 w 4K na ustawieniach Max (w tym z zastosowaniem tekstur w wysokiej rozdzielczości) i RTX On, jeśli dany tytuł wspiera tę technikę, otrzymacie od 60 do 100 kl./s z wykorzystaniem od 4 GB do 6 GB pamięci. Dodatkowa pamięć zawsze jest w cenie, ale w tym przypadku spowodowałaby wzrost ceny kart graficznych, więc musieliśmy zdecydować się na odpowiedni balans” - powiedział Walker. Trudno nie przyznać mu racji, ale spodziewamy się, że wkrótce zaprezentowany zostanie także wariant Ti lub SUPER, który dostarczy więcej pamięci GDDR6X. Tym bardziej, że jest tu jeszcze sporo miejsca (zarówno pod kątem wydajności, jak i ceny) do RTX 3090.

Pokaż / Dodaj komentarze do: GeForce RTX 3080 zapewni nawet 100 kl./s w 4K na maks. ustawieniach w niektórych grach AAA

 0