GeForce RTX 3090 przetestowany w 8K w Cyberpunk 2077. Możemy liczyć na płynną rozgrywkę?

GeForce RTX 3090 przetestowany w 8K w Cyberpunk 2077. Możemy liczyć na płynną rozgrywkę?

Od premiery gry Cyberpunk 2077 sporo czasu poświęca się optymalizacji gry na PC i wysokim wymaganiom sprzętowym. Jak dotychczas jednak mało uwagi zwrócono na to, jak polska superprodukcja radzi sobie w 8K, a przecież GeForce RTX 3090 stworzony został do grania w tak wysokiej rozdzielczości. Ekipa TweakTown postanowiła więc sprawdzić, jak najnowsze RPG od CD Projekt Red poradzi sobie w takim scenariuszu. Co prawda granie w 8K to wciąż bardzo mała nisza, gdyż wymaga stosownego monitora, a raczej telewizora w tak wysokiej rozdzielczości, ale NVIDIA mocno promowała swoją nową flagową kartę graficzną jako sprzęt idealny do zabawy w tak wysokiej rozdzielczości (tymczasem na rynku wciąż brakuje monitorów z HDMI 2.1, które pozwoli na zabawę w 4K powyżej 60 Hz). 

Ekipa TweakTown postanowiła więc sprawdzić, jak najnowsze RPG od CD Projekt Red poradzi sobie w 8K na karcie RTX 3090.

GeForce RTX 3090 przetestowany w 8K w Cyberpunk 2077. Możemy liczyć na płynną rozgrywkę?

Nie da się ukryć, że najnowsze high-endowe karty graficzne Zielonych dostarczyły naprawdę duży skok wydajnościowy i rzeczywiście są w stanie zapewnić płynną rozgrywkę w rozdzielczości 4K, co w przypadku poprzedniej generacji przychodziło jeszcze z trudnem. 8K to jednak zdecydowanie większe wyzwanie, mówimy przecież o czterokrotnie większej liczbie pikseli niż w 4K. Tu z pomocą RTX 3090 przychodzi jednak technologia DLSS, która rozwiązywać ma ten problem. TweakTown postanowiło więc sprawdzić, na co możemy liczyć w Cyberpunk 2077 jeśli chodzi o 8K i w tym celu wykorzystano platformę składającą się z procesora Intel Core i9-10900K, płyty głównej Z490 i 32 GB pamięci RAM. Ustawienia gry zostały wymaksowane, włącznie z ray tracingiem, który przełączono na Psycho. 

GeForce RTX 3090 przetestowany w 8K w Cyberpunk 2077. Możemy liczyć na płynną rozgrywkę?

Rezultat tego eksperymentu był zgodny z przewidywaniami (mówimy o najbardziej wymagającej grze na najwyższych ustawieniach) i RTX 3090 w takim scenariuszu był w stanie wygenerować jedynie 6,6 kl./s bez DLSS, co oznacza pokaz slajdów. Po włączeniu technologii bazującej na sztucznej inteligencji na ustawieniu Quality liczba klatek podwoiła się do 12, ale wciąż daleko tu do grywalnej formy. Jedynie DLSS na Ultra Performance pozwalało osiągnąć akceptowalną płynność na poziomie 31 kl./s. Jak nietrudno się domyślić, framerate jest wyraźnie lepszy po wyłączeniu ray tracingu i wynosi ok. 38 kl./s. Test TweakTown pokazuje także, że 24 GB VRAM na RTX 3090 to zbyt mało na Cyberpunk 2077 w 8K bez DLSS. Tylko po wyłączeniu ray tracingu, alokacja pamięci spadła do 21 GB.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: GeForce RTX 3090 przetestowany w 8K w Cyberpunk 2077. Możemy liczyć na płynną rozgrywkę?

 0