GeForce RTX 5090D sparowany z 9-letnim procesorem Xeon. Ktoś sprawdził to w grach

GeForce RTX 5090D sparowany z 9-letnim procesorem Xeon. Ktoś sprawdził to w grach

Co da połączenie starego Xeona z RTX 5090D? Okazuje się, że tam, gdzie liczy się przede wszystkim wydajność GPU można bez problemu uzyskać odpowiednio wysoką liczbę klatek. Gorzej, jeśli gra w dużym stopniu polega na CPU.

GeForce RTX 5090D to specjalna wersja zwykłego RTX 5090, która została stworzona dla rynku chińskiego. Jeden z tamtejszych recenzentów postanowił sprawdzić, jak RTX 5090D będzie współpracował z wieloma różnymi procesorami Intela oraz AMD. W teście udział wzięło łącznie 15 modeli, w tym pewien rodzynek w postaci 9-letniego Xeona.

Chyba nikogo nie zaskoczy, że w nowoczesnych grach leciwy Xeon E5-2680 v4 radził sobie gorzej niż współczesne procesory, nawet te z niższej półki.

GeForce RTX 5090D został połączony z procesorem Intel Xeon E5-2680 v4. Rynkowa premiera tego CPU miała miejsce w pierwszym kwartale 2016 roku. W specyfikacji znajdziemy informacje o 14 rdzeniach, 28 wątkach, szczytowym taktowaniu 3,3 GHz i wartości TDP wynoszącej 120 W. Procesor ma też w sumie 35 MB pamięci cache.

Intel Xeon E5-2680 v4 w Counter-Strike 2

Chyba nikogo nie zaskoczy, że w nowoczesnych grach leciwy Xeon E5-2680 v4 radził sobie gorzej niż współczesne procesory, nawet te z niższej półki. Counter-Strike 2 dobitnie pokazał przewagę nowszej technologii. Popularna strzelanka od Valve działała w rozdzielczości 3840 x 2160. Połączenie Xeona i RTX 5090D było w stanie wygenerować średnio 168 klatek. Wartość 1% low wyniosła natomiast 72 FPS.

Drugi najsłabszy CPU, czyli Intel Core i3-12100F uzyskał kolejno 248 i 99 FPS. W tym wypadku przeskoczenie ze starego Xeona na Core i3-12100F zapewnia wzrost średniej liczby klatek aż o 48%.

Ciekawy przypadek Marvel Rivals

Ciekawym przypadkiem jest gra Marvel Rivals. W rozdzielczości 3840 x 2160 i bez włączonego DLSS wyniki dla średniej liczby klatek na niemalże wszystkich procesorach były praktycznie takie same. To od 111 do 115 FPS. Xeon E5-2680 v4 jako jedyny uzyskał wynik niższy, czyli 101 FPS. Włącznie DLSS poskutkowało natomiast zwiększeniem średniej ilość FPS ponad dwukrotnie i to na wszystkich procesorach. Nawet platforma ze starym Xeonem generowała 218 klatek. 

DLSS 4 z MFG dało ogromny wzrost FPS

Mimo wykorzystania RTX 5090D, Cyberpunk 2077 w 4K UHD i z włączonym RT Overdrive na prawie wszystkich procesorach działał średnio w 31-34 FPS. Jedynie na Xeonie było to 29 FPS. Uruchomienie DLSS 4 wraz z generowaniem klatek MFG poskutkowało tym, że Cyberpunk stał się w pełni grywalny, nawet na Xeonie.

DLSS 4 z MFG sprawiło, że na wszystkich procesorach gra działała średnio w ponad 200 FPS. Największą liczbę, 255 FPS, zanotowano na Ryzenie 9 9800X3D. Platforma z Xeonem dawała natomiast 213 klatek.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: GeForce RTX 5090D sparowany z 9-letnim procesorem Xeon. Ktoś sprawdził to w grach

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł