W ostatnich dniach bardzo głośno jest o Google Stadia i trudno się temu dziwić, ponieważ doczekaliśmy się premiery usługi, która promowana była przez Google jako rewolucja mająca zmienić oblicze branży gier. Jak na razie jednak granie w chmurze od amerykańskiego giganta jest sporym rozczarowaniem, ze względu na problemy techniczne, brak licznych zapowiadanych funkcji czy skromną ofertę. Okazuje się także, że kuszące mobilne granie na platformie Stadia także ma sporą wadę, która mocno ograniczy tę funkcjonalność dla większości użytkowników. Redaktorzy portalu VentureBeat sprawdzili bowiem, ile usługa zużywa danych w czasie grania w rozdzielczości 1080p i jeśli nie posiadacie nielimitowanego planu u swojego operatora, to lepiej darować sobie zabawę z dala od sieci Wi-Fi, ponieważ po godzinie rozgrywki może okazać się, że jesteście już bez internetu w smartfonie.
Jeśli nie posiadacie nielimitowanego planu u swojego operatora, to lepiej darować sobie zabawę w ramach Google Stadia z dala od sieci Wi-Fi, ponieważ po godzinie rozgrywki może okazać się, że jesteście już bez internetu w smartfonie.
VentureBeat przetestowało Red Dead Redemption 2 w rozdzielczości 1080p w 60 kl./s i odkryło, że w takim scenariuszu streaming zżera ok. 119 MB na minutę. To daje ok. 7,14 GB na godzinę. Co prawda portal nie był jeszcze w stanie sprawdzić, jak sytuacja wygląda w przypadku strumieniowania w 4K, ale biorąc pod uwagę, że do przesłania jest wtedy cztery razy więcej pikseli niż w 1080p, spodziewać można się, że zużycie danych mocno wzrośnie. Samo Google ostrzega, że Stadia może wykorzystać nawet 20 GB na godzinę, ale jeśli RDR2 w Full HD zużywa 7 GB na godzinę, to zapewne w 4K wynik ten będzie nawet wyższy niż deklaracja producenta, no chyba, że ten stosuje dużą kompresję. Dla porównania, Netflix wykorzystuje ok. 3 GB na godzinę podczas streamowania w HD i ok. 7 GB w jakości 4K.
Ekspert branżowy twierdzi, że Google Stadia to gigantyczna wtopa
Jeśli weźmiemy zaś pod uwagę, że Red Dead Redemption 2 wymaga do ukończenia ok. 40-50 godzin, to przy założeniu, że zżera nam 7 GB na godzinę, przejście całej gry wymagać będzie wykorzystania ok. 280-350 GB z naszego pakietu. Jeśli zaś zechcemy wykonywać zadania poboczne, możemy spokojnie podwoić tę liczbę. W takim kontekście, konieczność pobrania 150 GB w przypadku, gdy zdecydujemy się na zakup gry na jednej z tradycyjnych platform, nie brzmi już tak źle. Oczywiście trudno obwiniać o to Google, ponieważ streamowanie gier, szczególnie w wysokiej jakości, po prostu musi zużywać mnóstwo danych. Niemniej jednak, przed premierą Stadii mało się o tym mówiło, a duża część potencjalnych użytkowników usługi może nie mieć dostępu do szerokopasmowego internetu, tym bardziej, że granie w chmurze raczej nie jest skierowane do hardcore’woych graczy, ale tych mniej zaangażowanych, którym dotychczas wystarczał jedynie mobilny internet.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Google Stadia zużyje Wasz pakiet internetu mobilnego w zaledwie godzinę