Google, Twitter, Meta, TikTok i inni podpisali europejski kodeks cenzury. Apple odmówiło

Google, Twitter, Meta, TikTok i inni podpisali europejski kodeks cenzury. Apple odmówiło

Firmy  big-tech podpisały nową wersję unijnego kodeksu "anty-dezinformacyjnego". Wśród nich są Google, Twitter, Meta, TikTok i Twitch – ale także mniejsi gracze, tacy jak Vimeo i Clubhouse. Apple odmówiło podpisania dokumentu.

"Kodeks postępowania w zakresie dezinformacji" będzie wymagał od platform internetowych wykazania, w jaki sposób radzą sobie ze "szkodliwymi treściami". Będzie to również wymagało od platform aktywnej walki z dezinformacją poprzez tworzenie partnerstw z weryfikatorami faktów i opracowywaniem narzędzi. Będą zmuszeni dołączyć "wskaźniki wiarygodności" w informacjach zweryfikowanych niezależnie w gorących tematach, takich jak COVID-19 i inwazja Rosji na Ukrainę.

Google, Twitter, Meta, TikTok, Twitchi inni podpisali unijny kodeks walki z "dezinformacją". Muszą aktywnie walczyć z niepożądanymi treściami, a także przekazywać odpowiednie dane z podziałem na kraje i języki. Apple odmówiło podpisania dokumentu.

cenzura
 

Najważniejszym wymogiem jest podjęcie wysiłków w celu zwalczania szkodliwych treści i dezinformacji w poszczególnych krajach. Sprzeciwiły się temu platformy internetowe, ale krajowe agencje argumentują, że potrzebują bardziej szczegółowych danych, aby lepiej przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się dezinformacji. Wiceprzewodnicząca UE ds. wartości i przejrzystości, Věra Jourová, odpowiedzialna za kodeks, powiedziała: "aby skutecznie reagować na dezinformację, potrzebne są dane specyficzne dla kraju i języka. Wiemy, że dezinformacja jest inna w każdym kraju, a duże platformy będą teraz musiały dostarczać danych, które pozwolą lepiej zrozumieć sytuację na poziomie kraju".

"Działania Rosji przyczyniły się do ukształtowania kodeksu antydezinformacyjnego" – powiedziała Věra Jourová. "Gdy kodeks zacznie działać, będziemy lepiej przygotowani do walki z dezinformacją, również pochodzącą z Rosji". Nowe porozumienie wymaga również od platform internetowych dostarczania innych danych, w tym systemów sztucznej inteligencji wdrożonych w celu zwalczania "dezinformacji", liczby usuniętych botów i liczby moderatorów treści w każdym kraju. Kodeks zaczyna obowiązywać natychmiast, ale pozwala na sześciomiesięczny okres wdrożenia.

Firmy i organizacje, które zobowiązały się  do przestrzegania kodeksu walki z dezinformacją to:

  • Adobe
  • Avaaz
  • Clubhouse
  • Crisp Thinking
  • Demagog
  • DOT Europe
  • European Association of Communication Agencies (EACA)
  • Faktograf
  • Globsec
  • Google
  • Interactive Advertising Bureau (IAB Europe
  • Kinzen
  • Kreativitet & Kommunikation
  • Logically
  • Maldita.es
  • MediaMath
  • Meta
  • Microsoft
  • Neeva
  • Newsback
  • NewsGuard
  • PagellaPoltica
  • Reporters without Borders (RSF)
  • Seznam
  • The Bright App
  • The GARM Initiative
  • TikTok
  • Twitch
  • Twitter
  • Vimeo
  • VOST Europe
  • WhoTargetsMe
  • World Federation of Advertisers (WFA)
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Google, Twitter, Meta, TikTok i inni podpisali europejski kodeks cenzury. Apple odmówiło

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł