Gracze obejrzeli w trzecim kwartale łącznie blisko 7,5 mld godzin streamingów na żywo

Gracze obejrzeli w trzecim kwartale łącznie blisko 7,5 mld godzin streamingów na żywo

Jeśli jeszcze ktoś nie ma świadomości, jak ogromną popularnością cieszy się streamowanie na żywo na takich platformach jak Twitch, Facebook czy YouTube, to wystarczy, że spojrzy na najnowsze dane. Trzeci kwartał tego roku, który zakończył się 30 września, okazał się kolejnym świetnym okresem dla tego segmentu branży gamingowej i raczej mało kto spodziewał się jeszcze kilka dobrych lat temu, że streaming tak bardzo wystrzeli, a gracze tak chętnie będą oglądać inne osoby grające w ich ulubione gry. Jak wynika bowiem z danych Streamlabs za ostatni kwartał (te wygenerowano na podstawie danych Stream Hatchet), Twitch standardowo cieszył się największą popularnością ze wszystkich platform streamingowych i całkowity czas obejrzanych livestreamów wynosił tu aż 4,74 mld godzin. Zbierając czas ze wszystkich trzech największych platform, uzyskano łącznie aż 7,46 mld godzin obejrzanych materiałów z na żywo. 

Zbierając czas ze wszystkich trzech największych platform, uzyskano łącznie aż 7,46 mld godzin obejrzanych materiałów z na żywo.

Gracze obejrzeli w trzecim kwartale łącznie blisko 7,5 mld godzin streamingów na żywo

Trzeba jednak odnotować, że trzeci kwartał wypadł pod tym względem nieco słabiej od drugiego, kiedy ze względu na globalny lockdown odnotowano 7,71 mld godzin obejrzanych materiałów. Warto także wyjaśnić, że podawany tu wskaźnik “łącznie obejrzanych godzin” jest znacznie wyższy od “całkowitego czasu streamowania” z prostego powodu, że sumuje czas oglądania wszystkich użytkowników, a nie czas streamu. Jeśli jednak chodzi o całkowity czas streamowania, to tutaj również Twitch okazał się bezkonkurencyjny, zgarniając aż 91,1% udziałów tego rynku. To aż 14,5% lepszy wynik niż w drugim kwartale, co wynikać może z faktu zamknięcia przez Microsoft platformy Mixer i powrotu do macierzystej platformy takich gwiazd jak Ninja.   

Gracze obejrzeli w trzecim kwartale łącznie blisko 7,5 mld godzin streamingów na żywo

Streamlabs podaje również, że Facebook po raz pierwszy przekroczył w ostatnim kwartale miliard obejrzanych godzin, zgarniając 14% całkowitego czasu obejrzanych streamingów na żywo. YouTube Gaming w tym samym czasie z kolei odnotował największy wzrost w zakresie obejrzanych godzin, ponieważ wynik ten był o 156 godzin lepszy niż w drugim kwartale. Riot Games, czyli twórcy League of Legends, był najpopularniejszym wydawcą, a Tencent i Epic Games znaleźli się na kolejnych pozycjach. Jeśli zaś chodzi o najpopularniejszą grę, to obyło się bez niespodzianki, ponieważ jest to oczywiście League of Legends, które wygenerowało aż 543 godziny streamingów obejrzanych przez widzów. Drugi był Fortnite z wynikiem 426 godzin.          

Pokaż / Dodaj komentarze do: Gracze obejrzeli w trzecim kwartale łącznie blisko 7,5 mld godzin streamingów na żywo

 0