Twórcy Fortnite pochwalili się, że osiągnęli ważny kamień milowy, czyli zarejestrowanych 500 milionów kont Epic Games. Wiele z nich służy do kupowania i grania w gry na PC, ale część z nich zakładane są konsolach i urządzeniach mobilnych na potrzeby takich gier jak Fortnite i Rocket League.
Osoby, które grają w Fortnite na konsoli, nie muszą tworzyć pełnego konta Epic. Zamiast tego mogą założyć „bezimienne” konto Epic Games, które nie ma przypisanej własnej nazwy ani adresu e-mail. W maju 2020 r. Fortnite miał ponad 350 milionów zarejestrowanych graczy, więc zapewne stanowią znaczną część tych 500 milionów.
Twórcy Fortnite pochwalili się, że osiągnęli ważny kamień milowy, czyli zarejestrowanych 500 milionów kont Epic Games.
Sklep Epic Games Store trafił do ponad 194 milionów użytkowników w 2021 roku, co stanowi wzrost o 34 miliony w porównaniu z poprzednim rokiem. Firma podała, że liczba „dziennie aktywnych użytkowników osiągnęła szczyt 31,1 mln, a największa liczba jednoczesnych użytkowników wynosiła 13,2 mln”, podczas gdy w grudniu było 62 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.
Wydawca dużo zainwestował w swój program darmowych gier na komputery PC, który będzie kontynuowany przynajmniej do końca tego roku. Dokumenty, które wyłoniły się z prawnej batalii Epic z Apple, wykazały, że firma wydała na to przedsięwzięcie setki milionów dolarów. W zeszłym roku Epic rozdał 89 różnych tytułów i łącznie 765 milionów darmowych gier.
Tylko rozdawanie za darmo Grand Theft Auto V bez żadnych opłat przyniosło 7 milionów nowych użytkowników Epic Games Store w ciągu jednego dnia. Civilization VI, World War Z i Subnautica za darmo doprowadziły do mniejszych, ale nadal zauważalnych skoków liczby nowych użytkowników. Zmiana Rocket League na model free-to-play również przełożyła się na wzrosty.
Gracze wydali w sklepie około 840 milionów dolarów w 2021 r., co stanowi wzrost o 20 procent w porównaniu z 2020 r. Nieco ponad jedną trzecią tej kwoty wydano na gry firm trzecich. Najpopularniejszymi tytułami innych firm w sklepie Epic Games Store w zeszłym roku były Final Fantasy VII Remake Intergrade, Hitman 3, Far Cry 6, Genshin Impact, Darkest Dungeon, Kena: Bridge of Spirits, Chivalry 2 i GTA V.
Tymczasem Epic twierdzi, że w ciągu dwóch miesięcy na PlayStation 5 i Xbox Series X/S pobrano ponad 6 milionów razy Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience. Demo techniczne, które warto sprawdzić, pokazuje możliwości silnika UE5. W zeszłym roku liczba pobrań silnika Unreal Engine wzrosła o 40 procent, podczas gdy Epic twierdzi, że 48 procent zapowiedzianych gier obecnej generacji jest tworzonych właśnie na ich technologii.
Zobacz także:
- Might & Magic powraca! Ubisoft zapowiada wysokobudżetową produkcję
- Cyberpunk 2077 - poznajcie nowości zapowiedziane przez CD Projekt RED
- W Dying Light 2 można dusić wrogów jak Darth Vader. Gracze odkryli kolejny easter egg
Pokaż / Dodaj komentarze do: Gracze zarejestrowali już 500 mln kont Epic Games