Nowe procesory Intela oraz AMD zostały sprawdzone pod kątem wydajności w grach. Jak się okazuje radzą sobie one naprawdę nieźle, zwłaszcza jeśli uruchomione są technologie upscalingu.
Procesory z rodziny Core Ultra 200V zostały stworzone z myślą o niewielkich i smukłych laptopach do pracy i codziennych zadań. Mimo to ulepszenia jakich dokonał Intel pozwalają na uruchamianie gier i to z naprawdę niezłymi jak na integrę rezultatami. Okazuje się, że model Core Ultra 7 258V jest w stanie generować średnio 39 FPS w Cyberpunk 2077 (wersja v2.12) w Full HD przy niskich ustawieniach. Jeśli natomiast włączy się technologię upscalingu XeSS 1.2 z trybem Wydajność średnia liczba klatek może wzrosnąć do ok. 60.
Granie na zintegrowanych układach graficznych jest jak najbardziej możliwe. Zdecydowanie w tej kwestii pomagają technologię upscalingu i generowanie klatek.
W Red Dead Redemption na niskich ustawieniach w Full HD i pod API Vulkan procesor Core Ultra 7 258V może zapewnić średnio 51 FPS. Włączenie FSR 2 w trybie Wydajność skutkuje podwyższeniem liczby klatek do ok. 60.
AMD Ryzen AI 300
Kolejnym z nowych procesorów, który wziął udział w teście jest model Ryzen AI 9 HX 370. W Cyberpunku przy natywnej rozdzielczości i tych samych ustawieniach co Intel generował średnio 44 FPS. Włącznie FSR 3 w trybie Wydajność i funkcji generowania klatek AFMF 2 spowodowało, że procesor AMD osiągał średnio 113 klatek.
W Red Dead Redeption Ryzen uzyskał praktycznie taki sam wynik jak procesor Intela, czyli 51 FPS. Z włączonym "wspomagaczem" w postaci FSR 3 liczba klatek wzrosła do 64.
Jedna gra nie działała na żadnym procesorze
Co ciekawe w zestawieniu pojawiła się gra, z którą przy natywnej rozdzielczości nie poradził sobie zarówno chip Intela jak i AMD. Black Myth: Wukong nawet przy niskich ustawieniach i rozdzielczości Full HD wymagał włączenia upscalingu. Przy skalowaniu rozdzielczości wynoszącym 50% i z użyciem XeSS w trybie Wydajność procesor Ryzen AI 9 HX 370 zapewniał średnio 55 FPS, a Intel Core Ultra 7 258V niewiele mniej, bo 49 FPS.
Wydajniejszy okazuje się Ryzen, ale jest tego cena
W ogólnym rozrachunku przy 1080p to Ryzen okazał się wydajniejszy w grach. Przy uruchomionym Cyberpunku i takim samym ograniczeniu jasności ekranu laptop z Ryzenem pobierał jednak aż o 20 W mocy więcej (46 W vs 66 W).
Granie na zintegrowanych układach graficznych jest jak najbardziej możliwe. Zdecydowanie w tej kwestii pomagają technologię upscalingu i generowanie klatek. Oczywiście bez dedykowanego GPU trzeba godzić się z dość mocnymi kompromisami w kwestii jakości obrazu. Zwłaszcza na najnowszych produkcjach. Niemniej jednak obecnie nawet na smukłym laptopie do pracy da się okazjonalnie w coś pograć.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Granie na integrze stało się faktem. Nowe procesory Intel i AMD sprawdzone w grach