Wśród społeczności graczy narasta frustracja po tym, jak platformy dystrybucji cyfrowej, takie jak Steam, zaczęły masowo usuwać gry dla dorosłych. Decyzje te mają być efektem nacisków ze strony operatorów płatności, w tym Mastercard, Visa i PayPal.
Reakcja ze strony graczy była szybka i zdecydowana. Fani rozpoczęli oddolną kampanię, kontaktując się z firmami obsługującymi transakcje i domagając się wyjaśnień dotyczących rzekomej cenzury. W mediach społecznościowych zaczęły pojawiać się relacje pracowników infolinii, którzy zostali zalani pytaniami w sprawie wytycznych dotyczących treści.
Mastercard próbuje się odciąć
W odpowiedzi na rosnący medialny szum Mastercard wydał oświadczenie, w którym odżegnuje się od jakiejkolwiek bezpośredniej ingerencji w usuwanie treści ze sklepów z grami. Firma zaznacza, że jej system płatności obsługuje wszystkie legalne transakcje i działa zgodnie z obowiązującym prawem. Podkreśla przy tym, że wymaga od sprzedawców wprowadzenia mechanizmów, które zapobiegają realizacji płatności za produkty uznane za nielegalne. Jednocześnie Mastercard pozostawił w oświadczeniu niedopowiedzenie, które sugeruje, że problemem mogą być konkretne zapisy regulaminów współpracy z partnerami, a nie ogólna polityka cenzury treści.
Valve publikuje swoją wersję wydarzeń
Valve, właściciel platformy Steam, nie pozostał dłużny. W odpowiedzi na publikację Mastercard firma zdecydowała się ujawnić kulisy kontrowersji. Przedstawiciele Valve poinformowali, że operatorzy płatności wyrazili obawy wobec konkretnych tytułów dostępnych na platformie, powołując się na naruszenie regulaminu Mastercard, a dokładnie punktu 5.12.7. Przepis ten mówi o zakazie prowadzenia transakcji, które mogą zaszkodzić reputacji Mastercard. Zgodnie z interpretacją tej zasady, produkty o charakterze „ewidentnie obraźliwym” lub pozbawione „poważnej wartości artystycznej” mogą prowadzić do zerwania współpracy ze sprzedawcą.
Brak dialogu i rosnące napięcie
Valve przekazało, że próbowało nawiązać bezpośrednie rozmowy z Mastercard w celu wyjaśnienia sytuacji i określenia, jakie konkretnie treści wzbudziły zastrzeżenia. Próba nawiązania dialogu zakończyła się jednak fiaskiem, ponieważ Mastercard odmówił spotkania. W efekcie, jak wynika z komunikatu Valve, decyzje o usuwaniu gier były podyktowane chęcią uniknięcia sankcji i zagrożenia dla działalności platformy.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Cenzurują coraz więcej gier. Valve jasno wskazuje na Mastercard