Coraz trudniej znaleźć kogoś kto kupuje gry w pudełkach. Nawet na PlayStation

Coraz trudniej znaleźć kogoś kto kupuje gry w pudełkach. Nawet na PlayStation

Firma Sony opublikowała raport, który ujawnia dramatyczne zmiany w sposobie kupowania gier przez użytkowników PlayStation. Fizyczne nośniki stanowią obecnie zaledwie 3% całkowitych przychodów z gier, co stanowi znaczący spadek w porównaniu do 6% odnotowanych w 2020 roku.

Dane te pokazują wyraźny trend odchodzenia od tradycyjnych płyt w kierunku dystrybucji cyfrowej. W momencie premiery PlayStation 5 w 2020 roku konsola standardowo zawierała napęd dla płyt, ale Sony stopniowo eliminuje tę funkcjonalność ze swoich najnowszych modeli.

PlayStation 5 Pro został wprowadzony bez wbudowanego napędu. Użytkownicy mogą dokupić zewnętrzny napęd, ale nie jest on już elementem podstawowego zestawu.

Sony ujawnia koniec ery płyt - PlayStation 6 prawdopodobnie w pełni cyfrowe

Według raportu gry cyfrowe stanowią 20% przychodów Sony z segmentu gamingowego, co oznacza siedmiokrotnie wyższą wartość niż sprzedaż fizycznych kopii. Ten trend nie ogranicza się tylko do Sony - podobne wzorce obserwuje się u innych producentów konsol.

Zmiany te rodzą obawy dotyczące zachowania gier dla przyszłych pokoleń. Gdy serwery zostają zamknięte, nawet posiadacze fizycznych kopii mogą stracić dostęp do swoich tytułów, szczególnie w przypadku gier wymagających połączenia internetowego.

Spekulacje sugerują, że nadchodząca konsola PlayStation 6 może w ogóle nie oferować obsługi fizycznych nośników. Microsoft już teraz umieszcza kody cyfrowe w pudełkach zamiast rzeczywistych płyt dla wielu swoich gier, a Nintendo wprowadziło system "Game Key Cards" do Nintendo Switch 2.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

Gaming

Pokaż / Dodaj komentarze do: Coraz trudniej znaleźć kogoś kto kupuje gry w pudełkach. Nawet na PlayStation

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł