Wydany w tym roku RTS Halo Wars 2 nie był może graficznym benchmarkiem, jednak jego oprawa audio-wizualna umiejętnie odwzorowała charakterystyczne elementy tego uniwersum. Portal Eurogamer właśnie przyjrzał się jak różni się od wersji PC nadchodząca w formie patcha edycja na Xbox One X.
Eurogamer, a ściślej mówiąc, ekipa Digital Foundry miała okazję zarejestrować na Gamescom materiał w natywnej rozdzielczości 4K i właśnie teraz skończyła jego analizę. Wzięty pod lupę fragment rozgrywki reprezentował wczesną wersję kodu na najnowszą konsolę Microsoftu. Richard Leadbetter miał okazję przyjrzeć się jedynie samouczkowi oraz pierwszej misji, ale - co ciekawe - zauważył, że istnieją pewne aspekty graficzne (np. oświetlenie), w których Xbox One X przewyższa jakością obraz uzyskany przy najwyższych ustawieniach na PC. W pozostałych kwestiach, wersja na X1X jest ekwiwalentem maksymalnych ustawień z PC w 4K. W obecnym stanie edycja na nadchodzący sprzęt Microsoftu oferuje jednak adaptacyjną synchronizację ekranu z okazjonalnym jego rozrywaniem, aby silnik był w stanie zmieścić w 33 ms przedziale framepacingu. Niestety wstawki filmowe pozostały w swojej bazowej rozdzielczości, czyli 1080p.
Halo Wars 2 nie wyznaczało żadnych nowych standardów graficznych, nawet jako strategia czasu rzeczywistego, ale według Digital Foundry przeskok z rozdz. 1920 x 1080 do natywnego 3840 x 2160 jest natychmiastowo widoczny. Nawet najdrobniejsze szczegóły jak tzw. efekty przezroczystości (np. dymne) czy roślinność renderowane są w pełnej rozdzielczości.
Leadbetter jednocześnie skonkludował swoją analizę tym, że pomimo wszystkich usprawnień wizualnych zablokowanie gry do 30 FPS na konsoli nadal sprawia, że brakuje tam jej płynności i precyzji ruchów. Kolejnym minusem może być tutaj brak obsługi myszki i klawiatury, choć warto wspomnieć tutaj o dwóch kwestiach: niedługo zostanie ona oficjalnie zaimplementowana dla Xbox One, o czym niedawno informowaliśmy. Po drugie, jak zauważyłem w mojej recenzji Halo Wars 2 sterowanie jest w kunsztowny sposób skrojone pod pada i nawet grając na PC po pewnym czasie wolałem w ten sposób kontrolować moje jednostki.
Halo Wars 2 powinno otrzymać patch 4K z HDR 7 listopada wraz z premierą Xbox One X.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Halo Wars 2 na Xbox One X: udoskonalono najwyższe detale z PC