W lipcu tego roku Suumit Shah, założyciel i dyrektor generalny firmy Dukaan, z siedzibą w Bengaluru w Indiach, zaskoczył świat ogłaszając na Twitterze, że zastąpił aż 90% swojego personelu wsparcia klienta chatbotem Lina, który bazuje na popularnym ChatGPT i przeszkolony w obszarze centrum pomocy firmy, jest w stanie udzielać odpowiedzi na niemal wszystkie pytania klientów.
Dyrektor generalny ogłosił, że decyzja była "trudna", ale "konieczna", skracając czas reakcji i rozwiązywania problemów, jednocześnie zmniejszając koszty obsługi klienta o około 85%. W serii tweetów kontynuował chwalenie się osiągnięciami sztucznej inteligencji, nawet porównując ją w całej sekcji obsługi klienta do postaci Edwarda Morry, geniusza z filmu "Limitless". W niedawnym wywiadzie dla "Washington Post", Shah wyjaśnił: "Zastąpienie całego zespołu botem, który jest około 100 razy mądrzejszy, działa natychmiastowo i który kosztuje mnie około 100 razy mniej, było dla mnie oczywistym zadaniem. Płaciłem zespołowi wsparcia".
Najpierw zastąpił 90% swojego personelu sztuczną inteligencją, a teraz ostrzega, że praca polegająca bezmyślnym wklejaniu odpowiedzi, jest martwa.
We had to layoff 90% of our support team because of this AI chatbot.
— Suumit Shah (@suumitshah) July 10, 2023
Tough? Yes. Necessary? Absolutely.
The results?
Time to first response went from 1m 44s to INSTANT!
Resolution time went from 2h 13m to 3m 12s
Customer support costs reduced by ~85%
Here's how's we did it 🧵
Indie i Filipiny, które zatrudniają miliony pracowników w centrach obsługi telefonicznej, działających na zlecenie większych zachodnich marek, stają w obliczu ryzyka utraty miejsc pracy na rzecz tańszych generatywnych systemów sztucznej inteligencji. Obawy o zakłócenie gospodarki tych krajów wynikają z tej zmiany. Emad Mostaque, dyrektor generalny Stability AI, uważa, że niewiele branż ucierpi tak mocno, jak indyjscy pracownicy outsourcingowi, z których większość może stracić pracę do 2025 roku.
Shah jest zdania, że nie wszystkie stanowiska w centrach obsługi telefonicznej zostaną utracone, ale te, które polegają na prostych zadaniach, takich jak wycinanie i wklejanie odpowiedzi, staną się przestarzałe w wyniku wprowadzenia generatywnej sztucznej inteligencji. Jego słowa brzmią jednoznacznie: "Ta praca zniknęła" - stwierdził, dodając: "100 procent."
Należy zauważyć, że ogólny pogląd na wpływ sztucznej inteligencji na rynek pracy w Stanach Zjednoczonych ostatnio nieco się złagodził. Wyniki kilku badań sugerują, że technologia ta wzmocni więcej stanowisk niż zastąpi.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Indie: Chatbot w call center jest 100 razy mądrzejszy, działa natychmiastowo i jest 100 razy tańszy