Instagram chce zirytować użytkowników. Platforma testuje reklamy, których nie można pominąć

Instagram chce zirytować użytkowników. Platforma testuje reklamy, których nie można pominąć

Platformy społecznościowe opierają swoją działalność także o reklamy. Firmy pokroju Meta Platforms czy YouTube czerpią z tego niemałe pieniądze, a do tego grona chce dołączyć Instagram, który testuje reklamy, których nie można pominąć.

Instagram chce najwyraźniej podpaść swoim użytkownikom. Popularnay wśród influencerek serwis rozpoczął testy reklam, których użytkownik nie pominie i musi je zobaczyć. System wymaga obejrzenia trwających około 3-5 sekundy treści reklamowych podczas przeglądania profilu czy przewijania wybranych dla nas materiałów. Meta nie poinformowała oficjalnie o włączeniu przerw na reklamy, co prowadzi do zamieszania i frustracji wśród użytkowników.

Instagram testuje reklamy, których użytkownik nie może pominąć.

Instagram chce zirytować użytkowników. Platforma testuje reklamy, których nie można pominąć
 

Obecnie wydaje się, że funkcja przerwy na reklamy jest dostępna tylko dla małej grupy osób, co sugeruje, że Meta przeprowadza testy, żeby ocenić reakcję użytkowników i wpływ tej funkcji na przychody z reklam.

Jeżeli społeczność stawi silny opór, a wpływy z tego tytułu nie będą dobre dla Instagrama, wtedy serwis pewnie zrezygnuje z wprowadzenia reklam, których nie da się pominąć.

W przypadku firmy Marka Zuckerberga, do której należy Facebook oraz Instagram takie praktyki nie stanowią zaskoczenia. Meta od zawsze polegała na przychodach z reklam.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Instagram chce zirytować użytkowników. Platforma testuje reklamy, których nie można pominąć

 0