Firma Digital Care udostępniła statystyki, które zdradzają jak często Polacy niszczą smartfony, a także jakiego rodzaju są to uszkodzenia. Okazuje się, że najspokojniejszym miesiącem pod tym względem jest grudzień.
Jak często niszczymy telefony oraz kiedy serwis dostaje najwięcej zgłoszeń? Ze statystyk firmy Digital Care wynika, iż 90% zrealizowanych przez nią w 2021 roku napraw dotyczyło uszkodzeń ekranu, z kolei pozostałe 10% to zalania i kłopoty z głośnikami. Najwięcej napraw wykonano w okresie wakacyjnym oraz w styczniu, natomiast najmniej w grudniu. "Z naszych danych wynika, że najspokojniejszym miesiącem pod kątem napraw jest grudzień. Wielu klientów, poddaje się zakupowej gorączce i woli poczekać z naprawą do stycznia, kiedy liczba rejestrowanych przez nas uszkodzeń wzrasta. Kolejny skok odnotowujemy w okresie letnim. W lipcu i sierpniu aż o 33% wzrasta ryzyko zalania wodą, a o 11% ryzyko uszkodzenia mechanicznego. W tym czasie często trafiają do nas również urządzenia z mikrofonami zatkanymi piaskiem" - powiedział Maciej Sierakowski, Key Account Director z Digital Care.
Statystyki Digital Care zdradzają, iż 90% zrealizowanych w 2021 roku przez firmę napraw dotyczy uszkodzeń ekranu, z kolei pozostałe 10% to zalania i kłopoty z głośnikami.
Co ciekawe do naprawy trafiają też telefony, które wylądowały w pralce. Powody uszkodzeń są naprawdę różne i niekiedy potrafią zaskakiwać. Jeśli chodzi o modele smartfonów, to z danych firmy analitycznej Canalys wynika, że w czwartym kwartale ubiegłego roku w Polsce prym wiodło pięciu producentów - Samsung i Xiaomi (po 28%), Oppo (11%), Lenovo i Apple (po 8%) Do naprawy najczęściej trafiał sprzęt Samsunga, Huawei, Xiaomi oraz Apple i wbrew pozorom nie są to wcale topowe wydania - najczęściej psuto budżetowe modele: Samsung Galaxy A50 oraz A51 oraz Huawei P30 Lite. Najczęściej telefony uszkadzali mieszkańcy: Warszawy, Wrocławia, Poznania, Łodzi, Krakowa, Gdańska i aglomeracji śląskiej.
Zgodnie z innym badaniem tym razem od Kantar przeprowadzonym na grupie 1000 mieszkańców Polski bez zaskoczenia na krajowym rynku głównym systemem mobilnym pozostaje Android, zaś Samsung, Xiaomi i Huawei to wielka trójka dostawców smartfonów. Z innych statystyk wiemy, że niemal co trzeci Polak wymienia telefon dwa lata od zakupu poprzedniego modelu, a co czwarty zmienia go częściej niż dwa lata. 2-letni cykl uzależnia czas trwania umowy z operatorem komórkowym, ponieważ jest nadal to ochoczo wykorzystywany sposób nabycia nowego urządzenia, chociaż nie najpopularniejszy. Tylko 26% ludzi kupiło smartfon u telekomu, a 56% zapłaciło za niego gotówką.
Zobacz także:
- Szef Intela: Oglądamy AMD w lusterku wstecznym, nigdy więcej w przedniej szybie
- PayPal pozwany za zamrażanie kont użytkownikom i przejmowanie środków
- NVIDIA odblokowuje GPU System Processor w swoich grafikach. Funkcja zwiększa wydajność
Pokaż / Dodaj komentarze do: Jak Polacy niszczą smartfony. Jedno zgłoszenie co dwie minuty