Kantar: Amazon najbardziej wartościową marką na świecie, za nim Apple i Google

Kantar: Amazon najbardziej wartościową marką na świecie, za nim Apple i Google

Kantar opublikował raport BrandZ, w którym wymieniono najcenniejsze marki na świecie. Pierwszą dziesiątkę zdominowały tu głównie amerykańskie firmy z sektora technologicznego, które okupują czołowe miejsca. I tak na szczycie znajduje się Amazon z wartością marki wynoszącą aż 684 miliardów dolarów, co stanowi wzrost aż o 268 miliardów (+64%) w porównaniu z ubiegłym rokiem. Przedsiębiorstwo Jeffa Bezosa jako pierwsze stało się marką wartą ponad pół biliona dolarów, drugą jest Apple, które zajmuje miejsce tuż za Amazonem z 612 miliardami dolarów (+74%), a ostatnie miejsce podium okupuje Google z 458 miliardami dolarów (+42%).

Kantar opublikował raport BrandZ, w którym wymieniono najcenniejsze marki na świecie. Pierwszą dziesiątkę zdominowały tu głównie amerykańskie firmy technologiczne.

Kantar: Amazon najcenniejszą marką na świecie, za nim Apple i Google

Samsung zajmuje 42. miejsce na liście, Huawei jest nieco niżej na 50. miejscu, a jeszcze dalej Xiaomi, które umieszczono na 70. miejscu. To poprawa o 11 miejsc w porównaniu z ubiegłym rokiem i chińska firma plasuje się obecnie pomiędzy Budweiserem a BMW. Najszybciej rozwijającą się marką w tym roku była Tesla, która zaliczyła wzrost aż o 275%, a następnie TikTok z (+158%). Obie firmy zajmują odpowiednio 47. i 45. miejsce na liście. Na liście najcenniejszych światowych marek BrandZ na rok 2021 pojawiło się także kilku nowicjuszy, w tym Nvidia na 12. miejscu, Qualcomm na 37., AMD na 57., Snapchat na 82. i Spotify na 99. miejscu. I oczywiście Zoom na 52. miejscu, popularność grupowych rozmów wideo eksplodowała w ciągu ostatniego roku, podobnie jak kart graficznych, więc trudno dziwić, że firmy te wskoczyły do czołowej setki. 

Firmy świadczące usługi abonamentowe również mocno zyskały na popularności podczas pandemii i podniosły swoje marki w górę drabiny: Xbox zaliczył wzrost o 55%, Disney o 13%, Netflix o 55%, a nawet Spotify poprawił się na tyle, aby po raz pierwszy znaleźć się w pierwszej setce. Całkowita wartość firm z pierwszej setki szacowana jest na 7,071 biliona dolarów, co oznacza wzrost o aż 42% względem poprzedniego roku. Nie da się ukryć, że choć pandemia była przekleństwem dla wielu branż, to jednak dla większości największych firm na świecie okazała się katalizatorem wzrostów i większych dochodów. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Kantar: Amazon najbardziej wartościową marką na świecie, za nim Apple i Google

 0