Pojawienie się Metro: Exodus na E3 zaskoczyło wszystkich. Portal PC Gamer miał niedawno szansę przeprowadzić wywiad z twórcami gry, w którym ujawnili swoje ambicje i inspiracje.
Metro: Exodus zachowa elementy rozgrywki znane już wcześniej z serii, pozostając w dużej mierze liniową grą, jednak twórcy zarazem dołożyli niemałą liczbę segmentów, które będą miały otwartą strukturę. Najlepszym tego przykładem jest poziom pokazany w trakcie dema. Producent gry Jon Bloch uważa, że w ten sposób dostarczą fanom tego, czego oczekują, a zarazem podekscytują ich czymś zupełnie nowym. Bloch podkreśla także rodowód 4A Games, gdzie część ekipy pracowała nad Stalkerem i właśnie stamtąd ma zamiar czerpać inspirację elementami sandboksowmi. Gra poprowadzi nas przez trwającą rok podróż po post-apokaliptycznej Rosji, a otoczenie ma podlegać zmianom pór roku. Od strony fabularnej jest to bezpośrednia kontynuacja (pozytywnego zakończenia) Metro: Last Light. Artiom wraz ze skromną grupką ocalałych ucieka pociągiem z Moskwy i wybiera się na epicki wojaż przez cały kontynent.
Każde nowe miejsce to zupełnie inna flora i fauna, ludzie z różnym nastawieniem i wierzeniami. Artiom i jego towarzysze w trakcie swojej podróży przez post-apokaliptyczną Rosję także staną się innymi osobami.
Dużą zmianą jest umiejscowienie akcji - w 2033 i Last Light dominowało tytułowe metro. W Exodus z kolei znacznie więcej czasu spędzimy na powierzchni. Świat pozostawi nam w wielu obszarach sporo swobody, abyśmy mogli go eksplorować w dowolnej dla nas kolejności, a mimo to element fabularny pozostanie w grze. Ze zmian w rozgrywce warto wymienić odświeżony system craftingu, który będzie znacznie bardziej rozbudowany, aby zapewnić większe urozmaicenie. Andrij Prochorow z 4A Games wyjawił, że niezwykle trudno było połączyć element narracji z bardziej otwartym światem i zmusiło ich to w pewnym momencie do porzucenia początkowego scenariusza i dopiero po dwóch latach prac ukształtowali go na nowo, tak aby pasował do ram gry. Najbardziej drastycznie zmieniono jednak Sztuczną Inteligencję, tak aby reagowała na poczynania gracza w otwartym świecie (co wcześniej nie było możliwe), co przy możliwości zaznaczania wrogów czy zwierząt stało się koniecznością.
Nowa odsłona Metro ukaże się w 2018 roku na Xbox One, PS4 oraz PC.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Metro: Exodus otwiera świat, czerpiąc inspirację ze Stalkera