Microsoft DirectStorage API był jednym z głównych powodów, dla których Forspoken od Square Enix na PC było tak bardzo wyczekiwane. Nowy interfejs API pamięci masowej został oparty na architekturze Xbox Velocity i miał zrewolucjonizować gry pod kątem czasów ładowania.
Wczesne prezentacje pokazywały niezwykle obiecujące wyniki, a testy przeprowadzone przez inne firmy na kompatybilnym sprzęcie były równie imponujące. Oficjalne wymagania systemowe tytułu na PC zostały udostępnione w zeszłym tygodniu i potwierdziły, że Windows 11 jest niezbędny do obsługi DirectStorage.
Za sprawą DirectStorage, dyski NVMe powinny skrócić czas ładowania w Forspoken do około kilku sekund.
Wczoraj Sunil Godhania, starszy menedżer ds. mediów społecznościowych w firmie Square Enix, opublikował kilka ciekawych danych dotyczących wydajności podczas korzystania z DirectStorage. Mówi, że dyski NVMe powinny skrócić czas ładowania do około kilku sekund. Z drugiej strony dyski SSD SATA będą w stanie wykonać tę samą operację w około 10 sekund. Jak napisał:
„Ta gra wykorzystuje technologię Direct Storage[sic]. W przypadku korzystania z dysku SSD NVMe czas ładowania może zakończyć się w ciągu 1–2 sekund. W przypadku dysku SSD SATA może to potrwać około 10 sekund.
*czas ładowania może się różnić w zależności od innych konfiguracji sprzętowych i używanych urządzeń pamięci masowej”.
Użytkownik Twittera @JJDizz1L odnotował czasy ładowania, podczas których gra ładowała się do poziomu niemal w mgnieniu oka po kliknięciu opcji „Kontynuuj”. Na dowód możecie obejrzeć wideo poniżej:
#FORSPOKEN with @DirectX12 #DirectStorage SSD load speeds are incredible. Here, I am loaded in-engine and quit to the title screen. Then load back into the game.
— 🅳🅸🆉🆉🅸🅴🅴🕶️👌🏾 (@JJDizz1L) January 24, 2023
Don't blink or you'll miss it. pic.twitter.com/AdDPIP3Py4
Inny użytkownik Twittera, Bloo, opublikował zrzuty ekranu przedstawiające różne czasy ładowania w różnych scenach benchmarku, a wszystkie z nich trwały mniej niż dwie sekundy:
I'm getting less than 2 second load times in the benchmark so far! pic.twitter.com/RkI8jTxGjM
— Bloo (@BlooHook) January 24, 2023
Jednak nie każda scena ładuje się tak błyskawicznie. Wccftech podkreśla, że ich czas ładowania był znacznie dłuższy, a kilka scen potrzebowało ponad sześć sekund, nawet na dysku SSD WD_BLACK SN850 Gen4 NVMe. Musimy jednak pamiętać, że jest to pierwsza gra wykorzystującą tę technologię, co oznacza, że przyszłość wygląda naprawdę obiecująco dla DirectStorage i graczy z dyskami SSD NVMe.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft DirectStorage dostępne w pierwszej grze. Testy w Forspoken są bardzo obiecujące