Microsoft potwierdza, że Xbox otrzyma wsparcie dla AMD FidelityFX Super Resolution

Microsoft potwierdza, że Xbox otrzyma wsparcie dla AMD FidelityFX Super Resolution

W ciągu zaledwie kilku tygodni AMD udostępni swoją długo wyczekiwaną technologię upscalingu FidelityFX Super Resolution (FSR), dzięki czemu dowiemy się, czy rzeczywiste wyniki zgadzają się z deklaracjami firmy i tym, co ta zaprezentowała podczas targów Computex 2021. AMD już wcześniej sygnalizowało, że technologia ta będzie mieć otwarty i uniwersalny charakter, dzięki czemu trafi nie tylko na PC. Firma potwierdziła, że ​​również Microsoft włączy FSR na swoich konsolach Xbox Series X i Xbox Series S. W grę wchodzi tu „technika skalowania przestrzennego”, która jest używana do tworzenia obrazu w „super rozdzielczości” z klatek wejściowych silnika gry. Podobnie jak w przypadku opatentowanej przez NVIDIĘ technologii Deep Learning Super Sampling (DLSS), chodzi o renderowanie obrazów w niższej rozdzielczości, a następnie skalowanie ich w górę, aby poprawić wydajność w wyższych rozdzielczościach.

Microsoft włączy FSR na swoich konsolach Xbox Series X i Xbox Series S.

Nie są to jednak identyczne technologie. FSR nie wymaga uczenia maszynowego, które jest kluczowym komponentem DLSS i ma charakter standardu open source, więc teoretycznie może działać na dowolnym GPU. AMD zademonstrowało nawet FSR działające na karcie GeForce GTX 1060, chociaż Czerwoni zaznaczyli, że „do [NVIDII] będzie należało wykonanie pracy na rzecz ich społeczności graczy”, jeśli zdecyduje się na wsparcie (co wydaje się mało prawdopodobne). Jeśli chodzi o konsolę Xbox najnowszej generacji, gigant z Redmond potwierdził IGN, że FSR w rzeczywistości zostanie przeniesione na te platformy i udostępni więcej szczegółów w późniejszym terminie. „W Xbox jesteśmy podekscytowani potencjałem technologii AMD FidelityFX Super Resolution jako kolejnej świetnej metody dla programistów na zwiększenie liczby klatek na sekundę i rozdzielczości. Wkrótce będziemy mieli więcej do ujawnienia” – powiedział przedstawiciel Microsoftu.

AMD oficjalnie prezentuje FidelityFX Super Resolution (FSR) i porównuje do DLSS NVIDII

Microsoft może dodać FSR do pakietu FidelityFX. Na początku tego roku ogłoszono, że niektóre narzędzia FidelityFX zostały wprowadzone do zestawu Game Developer Kit (GDK) AMD dla Xbox Series X i S. W tym czasie obejmowały one zmienne cieniowanie, adaptacyjne wyostrzanie kontrastu i odszumiacz. „Dla graczy pojawienie się AMD FidelityFX na Xbox Series X/S oznacza, że ​​przyszłe gry Xbox będą mogły korzystać ze wszystkich optymalizacji specyficznych dla platformy i niesamowitych efektów wizualnych, które FidelityFX już pomaga dostarczać w grach na PC” – chwaliło się wtedy AMD. AMD kontynuuje poszerzanie wsparcia dla FSR. Wcześniej w ubiegłym tygodniu firma AMD ogłosiła, że ​​rozszerza obsługę GPU do swoich starszych kart graficznych Radeon RX 480 i Radeon RX 470, oprócz całej gamy Radeon RX 6000 i Radeon RX 5000, produktów Radeon RX Vega i wszystkich procesorów Ryzen z grafiką Radeon (APU). Intel również zasugerował, że jego układy graficzne Xe-HPG do gier mogą obsługiwać FSR. Chociaż nic nie zostało przesądzone w tej kwestii, szef działu grafiki Intela, Raja Koduri, powiedział, że on i jego zespół „zdecydowanie się temu przyglądają”.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft potwierdza, że Xbox otrzyma wsparcie dla AMD FidelityFX Super Resolution

 0