Microsoft ujawnia, ile Tencent, Apple i Google zarabiają na grach mobilnych. Firma z Redmond opublikowała dokument zatytułowany „Microsoft - Activision Blizzard: Poznaj fakty”, który, chociaż liczy tylko dwie strony, to zawiera ciekawe informacje.
Przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft stoi pod znakiem zapytania ze względu na obawy organów regulujących związanych z serią Call of Duty i tego, czy Microsoft nie uczyni z niej ekskluzywnej marki dla Xboxa. Korporacja odpiera zarzuty, proponując 10-letnie umowy gwarantujące wydawanie gier z tej franczyzy na innych platformach, aczkolwiek nie ma pewności, co będzie po dekadzie. Przedsiębiorstwo z Redmond opublikowało dwustronicowy dokument zatytułowany „Microsoft - Activision Blizzard: Poznaj fakty” zdradzający ciekawe informacje o finansach branżowych gigantów. Całość rynku gier wyceniono w 2022 roku na 196,8 miliarda dolarów, z czego 103,5 mld USD pochodzi z rynku mobilnego. Na jego lidera wyrasta firma Tencent.
Według Microsoftu Tencent wygenerował na grach mobilnych 32,5 mld dolarów.
Pochodzący z Chin Tencent wygenerował na sprzęcie mobilnym 32,5 miliardów dolarów, co czyni go liderem rynku gier mobilnych, drugie miejsce przypadło Apple, które wygenerowało 14,8 mld USD a podium zamyka Alphabet (Google) z 12,4 miliardami dolarów. Dochód pasywny producenta iPhone'ów pozostaje prawie taki sam jak całkowite dochody Microsoftu z Xboxa, który w tym samym okresie wygenerował 15,56 mld USD. Warto również zauważyć, że Apple zarobił na grach mobilnych więcej pieniędzy niż Nintendo przez cały rok 2022 (14,8 mld USD Apple w porównaniu z 12,62 mld USD Nintendo). Dochód pasywny Google z gier mobilnych również niemal przebił łączne zarobki Nintendo w całym 2022 roku.
Korporacja, widząc ile można zarobić na segmencie mobilnym, chce przejąć Activision Blizzard King mający duży potencjał w tej branży. Warto zaznaczyć, że według raportu firmy Newzoo zajmującej się badaniem rynku, przychody z gier w 2022 r. spadły o 2,2%. Przychody wyniosły 92,3 miliarda dolarów. Bez zaskoczenia, Stany Zjednoczone były w ubiegłym roku największym rynkiem gier generującym 31,2 mld USD. Nie da się ukryć, że krocie twórcy i wydawcy gier zarabiali podczas pandemii COVID-19, w wyniku której ludzie pozostawali w domach i wykorzystywali ten czas nie tylko na pracę/naukę zdalną, ale też granie.
Liderzy rynku gier mobilnych:
- Tencent - 32,5 mld dolarów
- Apple - 14,8 mld dolarów
- Alphabet (Google) - 12,4 mld dolarów
Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft ujawnia zarobki Tencent, Apple i Google z gier mobilnych