Przychody z gier spadły w 2022 roku o 2,2%. Jest jednak nadzieja na poprawę

Przychody z gier spadły w 2022 roku o 2,2%. Jest jednak nadzieja na poprawę

Rynek gier pozostaje wartościowym źródłem dla twórców, pomimo iż zanotował spadek przychodów. W 2022 roku ukazało się kilka dużych tytułów na PC, Xbox, PlayStation i Switch, w tym Total War: Warhammer 3, Elden Ring, Ghostwire: Tokyo, nowego God of War oraz Stray, które pomogły napędzić sprzedaż.

Firma Newzoo, zajmująca się badaniem rynku, opublikowała raport dotyczący branży gier. Wynika z niego, że całkowite przychody z gier w 2022 r. wyniosły 92,3 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 2,2% w porównaniu z rokiem poprzednim. Tytuły konsolowe kontrolowały najwięcej rynku, bo 56,2%, natomiast wydania na PC zarówno pudełkowe, jak i cyfrowe odpowiadały za 41,3%. Niszą są produkty przeglądarkowe (2,5% rynku). Bez zaskoczenia, Stany Zjednoczone były w ubiegłym roku największym rynkiem gier generującym 31,2 mld USD przychodów i odpowiadającym za 34% światowej sprzedaży. Region Azji i Pacyfiku zajął drugie miejsce z wydatkami w wysokości 30,2 mld USD, co stanowi 33% światowych przychodów.

Przychody z gier spadły w 2022 roku o 2,2%.

Europa pozostawała trzecim co do wielkości rynkiem z 24,3 miliardami dolarów przychodów z gier, co stanowiło 26% rynku globalnego. Ogólnie rzecz biorąc, Stany Zjednoczone i Chiny były dwoma największymi rynkami gier na świecie, odpowiadając za prawie połowę (48%) całkowitych światowych przychodów. Ze statystyk wynika, że w latach 2021-2022 gracze poświęcali o 23% mniej czasu na granie na platformach Steam, PlayStation, Xbox. Stało się tak, ponieważ ludzie zaczęli więcej czasu spędzać na zewnątrz po pandemii COVID-19.

W raporcie napisano ponadto, że coraz więcej deweloperów i wydawców produkcji AAA i AA udostępnia swoje gry w usługach subskrypcyjnych pokroju Game Pass. Ostatnia warta odnotowania uwaga w raporcie dotyczy rosnącej równości płci w grach i okazuje się, iż coraz więcej kobiet poważnie podchodzi do grania. Według raportu 40% wszystkich graczy w zeszłym roku stanowiły kobiety. Oczekuje się, że w 2023 r. branża gier odnotuje znaczny progres dzięki kilku dużym premierom m.in. The Legend of Zelda: Tears of a Kingdom.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Przychody z gier spadły w 2022 roku o 2,2%. Jest jednak nadzieja na poprawę

 0