Microsoft z własną technologią upscalowania SI? Firma szykuje odpowiedź na DLSS i FSR

Microsoft z własną technologią upscalowania SI? Firma szykuje odpowiedź na DLSS i FSR

Z dwóch ostatnich ofert pracy zamieszczonych przez Microsoft rzeczywiście wynika, że gigant z Redmond pracuje nad nową technologią upscalowania, która wykorzystuje sztuczną inteligencję. Oczekuje się, że będzie ona konkurować z DLSS od NVIDIIi AMD FidelityFX Super Resolution i wydaje się być oparta na API DirectX/DirectML, co oznacza, że będzie miała dość uniwersalny charakter i podobnie jak rozwiązanie AMD, ​​powinna działać zarówno na komputerach PC, jak i konsolach Xbox. Oczywiście ogłoszenie Microsoftu nie oznacza automatycznie, że firma ma już konkretne plany, które zrealizowane zostaną w najbliższych miesiącach, ale wydaje się, że producent jest żywo zainteresowany tym tematem i rzeczywiście coś może się z tego narodzić. 

Z dwóch ostatnich ofert pracy zamieszczonych przez Microsoft rzeczywiście wynika, że gigant z Redmond pracuje nad nową technologią upscalowania SI.

Microsoft z własną technologią upscalowania SI? Szykuje odpowiedź na DLSS i FSR

Dwie oferty pracy dotyczą stanowiska starszego inżyniera oprogramowania i głównego inżyniera oprogramowania dla grafiki i można znaleźć je na podstronie „Kariera” firmy Microsoft. Pierwsza z nich, opublikowana 30 czerwca, opisuje kandydata jako osobę zdolną do „[wdrażania] oprogramowania, które zawiera algorytmy uczenia maszynowego dla grafiki w sprzęcie dostarczanym na rynek”, prawdopodobnie odnosząc się do Xbox Series X|S, procesorów graficznych i komputerów PC. Z kolei druga oferta, która została opublikowana 18 czerwca, podaje, że ​​wybrany kandydat będzie pracował z „technologią związaną z grafiką, taką jak DirectX API, sterownik graficzny, uczenie maszynowe, kompilator shaderów, narzędzia PIX lub rozwój funkcji chipów”.

DLSS wkrótce doczeka się trybu ultra jakości. To odpowiedź na FSR?

Firma pokazała już kilka demonstracji swojego upscalowania wykorzystującego sztuczną inteligencję na przykładzie gry Forza Horizon 3, gdzie zaobserwować mogliśmy naprawdę imponujące wyniki. Jeśli ta technologia zostanie zaimplementowana na poziomie API DirectX 12/DirectML, możemy otrzymać technologię upscalingu równie dobrą jak DLSS, bez narzuconych przez nią czynników ograniczających sprzęt. Jako „właściciel” DirectX 12, Microsoft jest jedną z niewielu firm, które mogą sprawić, że technologia upscalingu SI będzie działać na prawie każdym urządzeniu. Nie wiadomo, czy tak się stanie, ponieważ taki projekt może zająć lata, ale trzymamy kciuki, gdyż na większej konkurencji zyskują konsumenci, a w tym przypadku gracze.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft z własną technologią upscalowania SI? Firma szykuje odpowiedź na DLSS i FSR

 0