Sieć zalewają zrzuty ekranu wykonane przez graczy bawiących się przy Minecrafcie po ostatniej aktualizacji. Łatka na tę chwilę wprowadza wyłącznie drobne poprawki, ale jest wśród nich jedna szczególnie warta odnotowania. Chodzi o korektę błędu, który po raz pierwszy został zgłoszony przez graczy osiem lat temu. A mianowicie o sytuację, w której korzystamy z kowadła do naprawy wyposażenia. W wyniku wady programu po tym, jak gracz użył narzędzia po raz pierwszy, zanim uległo ono zniszczeniu, kontrolowana przez niego postać nie umieszczała trzymanego w danej chwili przedmiotu w ekwipunku, tylko wyrzucała go przed siebie. Niby nic wielkiego, ale sam fakt, że gracze czekali na tę korektę przez osiem lat i że twórcy nie zapomnieli o tak starym zgłoszeniu, zasługuje na uwagę. Opisany błąd pojawił się na liście tworzonej przez fanów w listopadzie 2012 roku.
Studio Mojang naprawiło błąd występujący w Minecrafcie prawdopodobnie od premiery. Gracze zgłosili go po raz pierwszy w listopadzie 2012 roku. Chodzi o drobnostkę, ale na uwagę zasługuje sam fakt, że tak długo musieliśmy czekać na poprawkę i że twórcy nie zapomnieli o tak starej sprawie.
W chwili obecnej gracze w Minecrafta z dużo większą niecierpliwością wyczekują rozszerzenia zapowiedzianego w październiku - Jaskinia i Klify. Jego premiera została pierwotnie zapowiedziana na początek bieżącego roku, ale niedawno studio Mojang poinformowało o przesunięciu daty premiery na lato. Co więcej, twórcy podzielili dodatek na dwie części, spośród których druga ujrzy światło dzienne dopiero w okresie świątecznym. Przedstawiciele zespołu tłumaczyli tę decyzję zarówno chęcią zapewnienia produktowi jak najwyższej jakości, jak i potrzebą zadbania o zdrowie pracowników (być może ma to związek z panującą obecnie pandemią koronawirusa i spowodowanymi nią absencjami).
Pierwsza wersja Minecrafta trafiła w ręce graczy w 2009 roku, ale popularność gry po upływie ponad dekady zdaje się stale rosnąć. W październiku dowiedzieliśmy się, że liczba aktywnych graczy w miesiącu przekroczyła 131 milionów (akurat w tym pandemia koronawirusa zapewne pomogła). W ubiegłym roku Mojang mogło poszczycić się łączną sprzedażą na poziomie przeszło 200 milionów egzemplarzy. Jeśli zliczyć czas spędzony w Minecrafcie przez wszystkich graczy od samego początku, otrzymujemy liczbę powyżej 68 milionów lat. Jeśli chcecie poczytać więcej o fenomenie dzieła Markusa "Notcha" Perssona, zapraszamy do naszego artykułu na ten temat.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Minecraft - twórcy naprawili błąd, który był w grze od ośmiu lat