Moon Beast Productions, niezależne studio gier założone przez uznanych weteranów branży – Phila Shenka, Petera Hu i Ericha Schaefera – zapowiedziało, że pracuje nad zupełnie nową grą RPG akcji. Po pozyskaniu 4,5 miliona dolarów kapitału początkowego, studio planuje zrewolucjonizować gatunek hack-n-slash, wprowadzając nowatorskie mechaniki i świeże podejście do rozgrywki.
W skład założycieli Moon Beast wchodzą legendy branży, które odegrały kluczowe role przy takich kultowych tytułach jak Diablo i Diablo II. To właśnie oni stworzyli fundamenty klasycznych gier ARPG (action role-playing games), które do dziś definiują ten gatunek. Ich późniejsze projekty, w tym Hellgate: London, Torchlight i Marvel Heroes Online, również miały na celu przesuwanie granic gatunku. „Przez ostatnie 20 lat marzyliśmy o stworzeniu bardziej otwartych i dynamicznych światów w grach ARPG,” powiedział Erich Schaefer, główny dyrektor kreatywny Moon Beast. Schaefer, który był jednym z kluczowych członków zespołu odpowiedzialnego za Diablo II, zdradził, że studio pracuje nad projektem, który ma nawiązać do ducha pierwszych odsłon Diablo, jednocześnie kierując się w zupełnie nowe, innowacyjne rejony.
Moon Beast Productions tworzy nową erę gier RPG akcji – studio założone przez weteranów Diablo zapowiada innowacyjny projekt.
Nowa wizja hack-n-slash: treści generowane przez graczy
Choć szczegóły dotyczące projektu pozostają owiane tajemnicą, Moon Beast już teraz zapowiada, że chce skupić się na rozwijaniu gier ARPG w niespotykanych wcześniej kierunkach. Kluczowym elementem ich wizji jest wprowadzenie treści generowanych przez użytkowników (User-Generated Content, UGC), które mają umożliwić graczom nie tylko modyfikowanie gry, ale także tworzenie własnych trybów i doświadczeń. Peter Hu, prezes Moon Beast, wyjaśnił: „Tworzymy narzędzia w grze, które pozwalają graczom modyfikować i rozbudowywać rozgrywkę w sposób intuicyjny. Dzięki naszej architekturze klient-serwer, użytkownicy będą mogli tworzyć zupełnie nowe tryby gry, korzystając z solidnych systemów ARPG.” Zdaniem inwestorów, takich jak Overwolf, potencjał narzędzi UGC, które rozwija studio, może otworzyć drogę do zupełnie nowych doświadczeń w świecie gier. Phil Shenk, dyrektor generalny studia, porównał tę wizję do transformacji, jaką przeszły mody Warcraft III, które dały początek gatunkowi MOBA (Multiplayer Online Battle Arena).
„Możliwe, że stworzymy podstawy dla nowych gatunków, które wyłonią się z naszej gry, podobnie jak MOBA wyrosło z modyfikacji do Warcraft III,” powiedział Shenk.
Wyzwaniem napięty budżet, ale nadrabiają doświadczeniem
Choć pozyskany budżet w wysokości 4,5 miliona dolarów może wydawać się niewielki na tle produkcji dużych wydawców, Peter Hu podkreślił, że zespół Moon Beast zamierza pracować „mądrzej”, a nie ciężej. Studio koncentruje się na efektywnym wykorzystaniu swoich zasobów, a dzięki wieloletniemu doświadczeniu założycieli w branży, ma solidne podstawy, by zrealizować swoje ambitne cele. Założyciele Moon Beast są świadomi, że ich projekt będzie porównywany do takich gigantów jak Diablo. Jednak Schaefer stanowczo zaznaczył, że studio nie jest zainteresowane tworzeniem kolejnego klonu tej kultowej serii. „Chcemy stworzyć coś, co nawiązuje do naszych korzeni, ale jednocześnie daje graczom coś zupełnie nowego,” powiedział.
Jednym z celów studia jest wprowadzenie bardziej otwartych i dynamicznych światów, które od dawna były marzeniem zespołu. Eksperymentują z różnorodnymi pomysłami projektowymi, starając się znaleźć unikalny balans między tradycyjnymi elementami gier ARPG a nowoczesnymi technologiami. „Naszym celem jest stworzenie gry, która będzie zarówno nostalgiczna, jak i świeża. Chcemy wrócić do podstaw tego, co sprawia, że gry hack-n-slash są tak satysfakcjonujące, ale jednocześnie wprowadzić mechaniki, które zmienią sposób, w jaki gracze wchodzą w interakcje z naszym światem,” dodał Schaefer.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Twórcy Diablo i Diablo II zapowiadają rewolucję w ARPG. Takiego hack-n-slash jeszcze nie było