Musk uważa, że ​​w 2024 roku Tesla będzie drugim producentem ciężarówek w USA

Musk uważa, że ​​w 2024 roku Tesla będzie drugim producentem ciężarówek w USA

Pierwsze elektryczne ciężarówki Tesla Semi zostały dostarczone, jednak w chwili obecnej nie wiadomo na jakim poziomie będzie produkcja i sprzedaż. Czy zainteresowanie nowym produktem będzie wystarczające? Według Elona Muska Tesla powinna wyprodukować 50 000 samochodów w 2024 roku, co powinno wystarczyć na zajęcie 2. miejsca na rynku amerykańskim.

Minął około tydzień, odkąd Tesla dostarczyła pierwsze elektryczne ciężarówki Tesla Sem, jednak ja na razie nie wiemy zbyt wiele o samym samochodzie i trzeba się domyślać wielu parametrów. Nie znamy jeszcze nawet ceny, ale wiemy, że w USA i Kanadzie rządy oferują naprawdę ogromne dotacje do elektrycznych ciężarówek (nie da się tego porównać z dopłatami do osobistych samochodów elektrycznych, w USA to nawet 40 tys. USD za ciężarówkę klasy 8), co może zaburzać rynek i znacznie zwiększa zainteresowanie ciężarówkami elektrycznymi, nawet wśród firm, które inaczej prawdopodobnie nie mogłyby sobie na to pozwolić, a nawet nie chciałyby ze względu na charakter swojej działalności. Przykładowo osiągane przebiegi są znacznie większym problemem w Stanach Zjednoczonych niż w Europie, gdzie przeciętna ciężarówka przejeżdża rocznie 40% tego, co amerykańska. Dziennie może przejechać do 1000 km, czego nie dokona żadna Tesla Semi - nawet z największą baterią i konieczne będzie doładowywanie w trasie.

Elon Musk uważa, że do 2024 roku Tesla stanie się drugim producentem ciężarówek w USA. Obecnie po amerykańskich drogach jeździ zalewie 1200 ciężarówek elektrycznych.

Niestety brak oficjalnej informacji o cenie blokuje wszelkie rozważania o opłacalności Semi. Gdyby ciężarówka kosztowała jak ogłaszano początkowo  (150 000 USD za wersję 480 km i 180 000 USD za wersję 800 km), to byłaby na poziomie wersji spalinowych, czyli z dotacjami cena byłaby atrakcyjna. Jednak w związku z wydarzeniami ostatnich lat można przypuszczać, że ceny znacznie wzrosły i mogą byś nawet wyższe niż ciężarówek spalinowych. Jednak Elon Musk uważa, że ​​Semi odniesie taki sukces, że Tesla wkrótce stanie się jednym z największych producentów ciężarówek.

Musk podkreśla, że w 2024 roku Tesla Semi powinna osiągnąć sprzedaż 50 000 samochodów Semi w Ameryce Północnej. W marcu 2022 roku po amerykańskich drogach jeździło 1200 elektrycznych ciężarówek wszelkiego rodzaju marek, czyli naprawdę mało. Jeśli chodzi o klasę  8, to na rynek w USA trafia obecnie mniej więcej 220 000 pojazdów rocznie i wątpliwe jest, czy założenie, że w ciągu zaledwie dwóch lat Tesla przechwyci blisko 25% rynku, jest realne. Jeśli tak się stanie, Tesla stanie się drugim co do wielkości producentem ciężarówek klasy 8 w USA. Na razie Freightliner niezmiennie zajmuje pierwsze miejsce z ponad 38% udziałem w rynku, drugim jest Peterbilt z 15,2%, trzecim Kenworth (14,2%), czwartym International (12,4%), a piątym Volvo (11,0%). Na ten rok można założyć sprzedaż około 80-85 tys. Freightlinerów i 30-35 tys. Peterbiltów. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Musk uważa, że ​​w 2024 roku Tesla będzie drugim producentem ciężarówek w USA

 0