Netflix jednak wprowadzi tańsze abonamenty z reklamami

Netflix jednak wprowadzi tańsze abonamenty z reklamami

Wbrew temu co sugerowała firma wcześniej, wygląda na to, że Netflix w nadchodzących latach będzie oferować tańsze abonamenty dla osób, którym nie przeszkadzają reklamy. 

W trakcie ogłaszania ostatnich wyników finansowych współdyrektor generalny Reed Hastings ujawnił, że gigant streamingowy pracuje obecnie nad ofertą tańszych opcji subskrypcji i że będzie finalizował szczegóły tych planów „w ciągu najbliższego roku lub dwóch”. Hastings powiedział, że uważa reklamy za skomplikowane i jest wielkim fanem prostoty subskrypcji, gdzie płacimy za to, by ich nie mieć, ale jego zdaniem taka opcja dla osób, które nie mają nic przeciwko oglądaniu reklam, w zamian za niższą opłatę, „ma sens”.

Gigant streamingowy pracuje obecnie nad ofertą tańszych opcji subskrypcji, ale trochę na nie poczekamy.

Może to mieć również sens dla firmy. Jak pisaliśmy wcześniej, Netflix w pierwszym kwartale 2022 r. po raz pierwszy od przeszło dekady utracił użytkowników i to aż około 200 000, za co obwinia zaostrzoną konkurencję, wojnę w Ukrainie, niemożność ekspansji na niektórych terytoriach z powodu ograniczeń technologicznych i współdzielenia kont. Podobno 222 miliony gospodarstw domowych płacą za Netflixa, ale kolejne 100 milionów współdzieli te konta.

W marcu Netflix rozpoczął testowanie w Chile, Kostaryce i Peru funkcji, która umożliwiała subskrybentom dodanie dwóch „sub-członków”, którzy otrzymają własne loginy i profile za dodatkowe 3 dolary. Co prawda to tylko ułamek tego, co kosztuje pełne członkostwo, ale przynajmniej Netflix dostaje coś od ludzi, którzy normalnie dzieliliby konta ze swoimi znajomymi za darmo. 

Hastings wyjaśnił podczas rozmowy, że subskrypcja z reklamami zostanie dodana jako dodatkowy plan, a użytkownicy, którzy nie mają nic przeciwko płaceniu droższego abonamentu za subskrypcję, nie muszą obawiać się wyświetlania reklam. „Jest całkiem jasne, że to działa na Hulu, Disney to robi, HBO to zrobiło. Nie mamy żadnych wątpliwości, że to przynosi efekt” – powiedział. Dyrektor dodał również, że Netflix będzie jedynie wydawcą i nie będzie śledził danych użytkowników w celu targetowania reklam, tak jak robią to niektórzy jego konkurenci.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Netflix jednak wprowadzi tańsze abonamenty z reklamami

 0