Netflix to lider platform streamingowych. Usługa VOD przegrywa jednak na innym polu

Netflix to lider platform streamingowych. Usługa VOD przegrywa jednak na innym polu

Netflix zaczął tracić abonentów, ale jak wskazują dane nie zmieniło, to pozycji platformy streamingowej na rynku, która nadal wygrywa z konkurencją m.in. HBO Max czy Disney+.

Netflix minionych miesięcy nie zaliczy do udanych ze względu na odpływ abonentów, którym najwyraźniej nie przypadł poziom oferty w tym premier kolejnych seriali oraz filmów. Oczywiście nie zmienia to faktu, że platforma steramingowa ma ogromną bazę materiałów, zaś odczucia dotyczące udostępnionych tam treści są rzeczą gustu. Rosnąca presja ze strony konkurencji sprawiła, że Netflix musi szukać metod przyciągnięcia nowych osób i zachęcać do powrotu byłych subskrybentów, ale czy zdoła tego dokonać, wprowadzając reklamy? Raczej jest to małoprawdopodobny scenariusz. Z drugiej strony są statystyki, które udowadniają, iż Netflix może na razie spać spokojnie, ponieważ jest najpopularniejszą platformą streamingową i odskakuje HBO Max czy Disney+. Według Whip Media 2022 Streaming Satisfaction Report, Netflix pozostaje najbardziej pożądaną przez ludzi usługą streamingową ze wszystkich dostępnych na rynku serwisów.

Netflix to najbardziej pożądana platforma VOD, ale z drugiej strony przegrywa z HBO Max i Disney+ jeżeli chodzi o ocenę dostępnej w serwisie zawartości.

31% użytkowników ze Stanów Zjednoczonych stwierdziło, że gdyby mieli korzystać wyłącznie z jednego abonamentu, to zostawiliby Netflixa. Na drugim miejscu (19%) uplasował się HBO Max. Netflix zajmuje pierwsze miejsce jeżeli chodzi o liczbę aktywnych abonentów, lecz z drugiej strony przegrywa, plasując się na ostatnim miejscu w rankingu pod względem postrzeganej wartości oferowanych materiałów. Wygrywa tu HBO Max, a drugi w stawce jest Disney+. Badanie mierzyło zadowolenie klientów serwisów Netflix, Disney+, HBO Max, Apple TV+, Hulu, Peacock, Paramount+, Amazon’s Prime Video i Discovery+. Przeprowadzeniem ankiety zajęła się firma Whip Media, która sprawdziła opinie 2460 amerykańskich użytkowników swojej aplikacji TV Time.

Wprawdzie Netflix jest najbardziej pożądaną usługą VOD, to serwis zaliczył spadek o 10 procent względem badania z 2021 roku, w przeciwieństwie do HBO Max i Disney+, które osiągnęły wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Netflixowi z pewnością nie pomogły podwyżki cen abonamentu w USA o 11% do 15,49 USD miesięcznie. HBO Max pozostaje liderem ogólnego zadowolenia klientów, przy czym 94% respondentów stwierdziło, że są "zadowoleni" lub "bardzo zadowoleni" z usługi. Netflix, który w 2021 r. zajął drugie miejsce, spadł w tym roku na czwarte miejsce (80%) za Disney+ (88%) i Hulu (87%).

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Netflix to lider platform streamingowych. Usługa VOD przegrywa jednak na innym polu

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł