Nie zgadniecie, ile Zuckerberg stracił już na Metaverse. Kwota powala, a to dopiero początek

Nie zgadniecie, ile Zuckerberg stracił już na Metaverse. Kwota powala, a to dopiero początek

Meta traci miliardy na metaverse. Pomimo tego Mark Zuckerberg dąży do dalszego rozwoju i przewiduje jeszcze większe straty.

Reality Labs, dział Metaverse skoncentrowany na metaverse, stracił w zeszłym roku 13,7 miliarda dolarów. Między wrześniem a grudniem ubiegłego roku jednostka ta odnotowała największą kwartalną stratę, która wyniosła 4,3 miliarda dolarów. Pomimo tych oszałamiających strat nadzieje Marka Zuckerberga związane z metaverse pozostały nienaruszone. Szef Meta jest gotowy do dalszego rozwijania technologii pod kątem perspektyw, jakie ma w nadchodzących latach. W sprawozdani finansowym Meta z 1 lutego Zuckerberg powiedział, że nie widzi sygnału do zmiany długoterminowej strategii Meta dla Reality Labs. W rzeczywistości Zuckerberg, a także Susan Li, dyrektor finansowy Meta, spodziewają się jeszcze większych strat w jednostce Reality Labs w 2023 r.

Metaverse przynosi ogromne straty, a przed Zuckerbergiem kolejne kilka lat coraz większych wydatków. Nie wszyscy będą patrzeć na to przychylnie...

Metaverse, w pełni funkcjonalny wirtualny wszechświat zbudowany na zdecentralizowanych sieciach blockchain, umożliwi ludziom egzystencję w świecie równoległym. Użytkownicy Metaverse będą mogli spotykać się, pracować, imprezować i bawić się w wirtualnym świecie jako cyfrowe awatary. Oczekuje się, że media społecznościowe, gry, reklama, a także przemysł motoryzacyjny będą beneficjentami boomu w przemysłowej adopcji Metaverse, a przynajmniej takie są założenia. W styczniu tego roku Nishant Batra, CTO firmy Nokia, powiedział w raporcie Światowego Forum Ekonomicznego, że oczekuje się, że w nadchodzących czasach technologia metaverse zostanie wdrożona na szeroką skalę w przemyśle.

Rynek usług Metaverse może osiągnąć szacunkową wartość 800 miliardów dolarów w ciągu najbliższych dwóch lat. Zuckerberg, który zrewolucjonizował sieci społecznościowe za pomocą Facebooka w 2004 roku, zaświadczył o swojej wierze w metaverse, zmieniając markę Facebooka na Meta w 2021 roku. Szef Meta twierdzi, że potrzeba od pięciu do dziesięciu lat, zanim metaverse rozkwitnie. 

Co ciekawe Canalys, jedna z największych firm dostarczających analizy rynku, uważa, że do 2025 roku większość projektów biznesowych związanych z metaverse Zuckerberga najzwyczajniej upadnie. Citi natomiast twierdz, że do 2030 roku rynek skupiony wokół metaverse będzie wart nawet 13 bilionów dolarów

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nie zgadniecie, ile Zuckerberg stracił już na Metaverse. Kwota powala, a to dopiero początek

 0