Nowe Porsche Taycan wciąga rekord Tesli Model S Plaid. Elon Musk został daleko w tyle

Nowe Porsche Taycan wciąga rekord Tesli Model S Plaid. Elon Musk został daleko w tyle

Przed premierą Porsche przetestowało przedprodukcyjnego Taycana na torze Nurburgring. Nowe Porsche Taycan pokonało tor Nurburgring o 26 sekund szybciej niż obecna wersja, wyprzedzając Teslę Model S Plaid o 18 sekund.

Porsche testuje nowego Taycana już od kilku miesięcy. Po raz pierwszy mogliśmy przyjrzeć się nowemu sportowemu Taycanowi Turbo GT we wrześniu, gdy rywal Tesli Model S pokonał tor Nurburgring. Model przedseryjny, prowadzony przez Larsa Kerna, pokonał Nurburgring w 7:07:55. To o 26 sekund szybciej niż jego ostatni rekord ustanowiony w 2022 r. za kierownicą Porsche Taycan S Sport. Jest również o 18 sekund szybszy niż czas Tesli Model S Plaid wynoszący 7:25:31 ustanowiony w czerwcu. Porsche i Tesla walczą o tytuł od 2019 roku.

Nowe Porsche Taycan bije rekord Tesli Model S Plaid

Porsche Taycan pobił rekord w 2019 roku, a Tesla wkrótce potem przetestowała wczesne wersje Modelu S Plaid. Chociaż Plaid został opóźniony o dwa lata, wysokowydajny model pobił rekord w 2021 roku z czasem okrążenia 7:35:579.  Porsche odzyskało tytuł rok później, a Tesla przejęła go w czerwcu dzięki dodatkowemu pakietowi torowemu. Teraz wygląda na to, że Porsche chce odzyskać koronę. "Dwadzieścia sześć sekund to pół wieczności w sportach motorowych" - wyjaśnił Kevin Giek, szef linii modelowej. To stawia "Taycana w tej samej lidze, co elektryczne hipersamochody".

Giek zauważył również, że nowy Taycan miał "prawie dokładnie taki sam czas" na kilku okrążeniach. Czas ten plasuje nowego EV tylko nieco ponad 2 sekundy za najnowszym rekordem Rimaca Nevera wynoszącym 7:05:298. To czyni nowe Porsche Taycan najszybszym czterodrzwiowym samochodem elektrycznym, który pokonał tor Nurburgring. Należy jednak pamiętać, że jest to nadal model przedprodukcyjny.

Oczekuje się, że nowy Taycan Porsche będzie najpotężniejszą jak dotąd wersją. Obecny topowy Taycan Turbo S ma 750 KM i przyspiesza od 0 do 60 mil (100 km) w 2,6 sekundy. Oczekuje się, że nowa wersja GT będzie miała około 1000 KM, co stawia ją w tej samej wadze co Tesla Model S Plaid (1020 KM).

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowe Porsche Taycan wciąga rekord Tesli Model S Plaid. Elon Musk został daleko w tyle

 0