NVIDIA Frame Generation działa także z AMD FSR i Intel XeSS. Wyniki są zaskakująco dobre

NVIDIA Frame Generation działa także z AMD FSR i Intel XeSS. Wyniki są zaskakująco dobre

NVIDIA w trakcie zapowiedzi kart graficznych serii GeForce RTX 4000 ogłosiła, że ​​DLSS 3 będzie wyposażone w możliwość generowania całych klatek. Firma nie zdradziła jednak, że Frame Generation może działać niezależnie od DLSS, a działa nawet z upscalerami konkurencji.

Zespół Igor's Lab bawił się Spider-Man Remastered, kiedy zauważył kilka dziwnych opcji w ustawieniach, jak np. włączenie Frame Generation bez włączania DLSS i uruchomienie tej techniki z AMD FSR i Intel XeSS. Igor's Lab postanowiło więc uderzyć bezpośrednio do NVIDII, aby zapytać, czy te opcje miały tam być, czy mamy do czynienia z pomyłką. Zieloni potwierdzili, że wszystko jest w porządku i wyjaśnili, że ​​Frame Generation działa niezależnie od technologii skalowania, ale dodali, że ​​DLSS 3 został zoptymalizowany do pracy z tą funkcją. Igor's Lab podłączyło więc GeForce'a RTX 4090 i rozpoczęło testy, aby zobaczyć, na co stać Frame Generation bez DLSS 3.

Zieloni potwierdzili, że ​​Frame Generation działa niezależnie od technologii skalowania, ale dodali, że ​​DLSS 3 został zoptymalizowany do pracy z tą funkcją.

Frame Generation

W połączeniu z CPU Intel i9-12900K w Spider-Man Remastered z maksymalną jakością obrazu ustawioną na 4K, RTX 4090 osiągnął 125 kl./s. Przy włączonych DLSS, FSR lub XeSS na poziomie wydajności (Performance) gra była ograniczana przez procesor do około 135 kl./s. Z włączonym ​​Frame Generation, ale bez żadnego skalowania, liczba klatek na sekundę skoczyła do 168 fps, a po uruchomieniu DLSS i FSR (ponownie na poziomie wydajności) ten wynik podskoczył do około 220 kl./s. XeSS pozostawał nieco w tyle, oferując 204 kl./s podczas pracy w tandemie z generowaniem klatek.

Frame Generation

Igor's Lab przetestowało również wpływ Frame Generation z innymi ustawieniami DLSS, FSR i XeSS, ale sytuacja się powtarzała. Technika pomogła wszystkim trzem osiągnąć znacznie wyższą liczbę klatek na sekundę, ale DLSS i FSR znacznie przewyższyły XeSS.

XeSS odstawało również w zakresie jakości wizualnej od DLSS i FSR. Różnica między DLSS a FSR była zaś bardzo niewielka i zwycięzca tego porównywania to kwestia subiektywnego gustu. FSR oferowało nieco ostrzejszy obraz, ale DLSS wydawało się mieć mniej artefaktów. XeSS był bardziej rozmyty i miał pewne problemy z wygładzaniem krawędzi.

Igor's Lab zastosowało kilka przydatnych narzędzi, które pomagają sprawdzić różnicę między klatkami generowanymi przez każdy z trzech upskalerów. Wszystkie trzy narzędzia działają tak samo i traktują fałszywe ramki jak te generowane przez silnik.

To zaskakujące, że NVIDIA nie blokuje Frame Generation dla DLSS 3 i daje konsumentom wybór, nawet jeśli funkcja jest ograniczona do serii GeForce RTX 4000. Pojawiają się plotki, że ​​FSR 3 również będzie miało podobną technologię generowania ramek, ale zaoferuje znacznie szerszą kompatybilność. FSR 3 zadebiutuje w przyszłym roku.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA Frame Generation działa także z AMD FSR i Intel XeSS. Wyniki są zaskakująco dobre

 0