NVIDIA GeForce Now ma input lag o 30% mniejszy w porównaniu ze Stadia

 NVIDIA GeForce Now ma input lag o 30% mniejszy w porównaniu ze Stadia

Wygląda na to, że usługi streamingu gier, takie jak Google Stadia i Nvidia GeForce Now zagoszczą na dobre w branży gier. Jest jednak jeden poważny problem, z którym musi się zmagać każdy dostawca tego typu usług: (nie)sławny input lag. Każde działanie, które nie jest wykonywane na lokalnej maszynie, zwiększa ryzyko zwiększonego opóźnienia. Nie każda usługa jednak mocno cierpli na tą przypadłość, a najnowsze testy ukazują, że Nvidia GeForce Now w trybie "competitive" jest całkiem mocno zbliża się opóźnieniami do połączenia lokalnego - co jest świetną wiadomością dla użytkowników usługi. Niestety u konkurencji nie wygląda to już tak dobrze. GameStar przetestował opóźnienie dwóch usług przesyłania strumieniowego gier za pomocą nowatorskiej metody wykorzystującej tablicę rozwojową Makey-Makey  i aparat Olympus TG-6 . Wyniki pokazują nie tylko, że GeForce Now osiąga mniejsze opóźnienie niż Stadia, ale także, że jest bardzo blisko osiągnięcia input laga na poziomie lokalnej maszyny. 

Opcja Competitive w GeForce Now oferuje o 30% mniejszy input lag niż Stadia, a przy tym 2 razy większą ilość FPS. 

Niemiecki portal GameStar wykorzystał tablicę Makey-Makey do wprowadzania danych, a następnie skonfigurowało TG-6 do nagrywania z dużą prędkością 480 FPS. Umożliwiło to testowanie opóźnień przez porównanie liczby ramek między rejestrem wejściowym a wystąpieniem odpowiedniego działania na ekranie. Płytka Makey-Makey jest dokładną maszyną do pomiaru danych wejściowych, ponieważ świeci na czerwono na wejściu, dzięki czemu łatwiej jest zobaczyć dokładnie, kiedy dane wejściowe są zarejestrowane.  Usługi przesyłania strumieniowego przetestowano w następujących warunkach:

GeForce Now Google Stadia
Balanced (1080p, 60 FPS, V-Sync włączony) Balanced : (1080p, 60 FPS, V-Sync nie określono)
Competitive : (720p, 120 FPS, V-Sync wyłączony) Ograniczone wykorzystanie danych : (720p, 60 FPS, V-Sync nie określono)

Opcja "Competitive"  w GeForce Now wydaje się ukierunkowana na tych graczy, którzy chcą przewagi w grach. Wydawać się to może dziwne, ponieważ usługi przesyłania strumieniowego gier, takie jak GeForce Now, nie są tak naprawdę ukierunkowane na gry sieciowe. Jednak gdy gracze zobaczą, że opóźnienia nie są wcale takie straszne, być może to się zmieni. Opóźnienia zostały przetestowane zarówno w Destiny 2, jak i Metro: Exodus przy użyciu każdego z wyżej wymienionych zestawów opcji dla GeForce Now i Google Stadia, a także na lokalnym komputerze. Wyniki uśrednione dla 10 pomiarów są następujące:

  Destiny 2 Metro: Exodus
Lokalny PC 39.5ms 41.3ms
Google Stadia Balanced 95.4ms 100.5ms
Google Stadia Ograniczone wykorzystanie danych 93.4ms 97.1ms
GeForce Now Balanced 97.8ms 81.1ms
GeForce Now Competitive 69ms 68.6ms

Widać, że ​​GeForce Now w opcji Competitive może zbliżyć się do opóźnień lokalnego komputera bardziej niż  Google Stadia, w którymkolwiek ustawieniu. Nie jest to wciąż 40 ms, ale z pewnością nie 100 ms jak w usłudze Google i  jest to spore osiągnięcie. Warto również zauważyć, że wydaje się, że nie ma dużej różnicy w opóźnieniu między dwoma zestawami opcji Google Stadia. Może to ograniczać wykorzystanie danych, ale nie wpływa za bardzo na w opóźnienie, jak w przypadku GeForce Now. To nie jest dobra wiadomość dla Stadia, usługi przesyłania strumieniowego, która generalnie działa gorzej niż GeForce Now . 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA GeForce Now ma input lag o 30% mniejszy w porównaniu ze Stadia

 0