Nvidia pracuje nad sterownikiem pod DX 12 i obiecuje 16% wzrostu wydajności

Nvidia pracuje nad sterownikiem pod DX 12 i obiecuje 16% wzrostu wydajności

Wciągu najbliższych tygodni Nvidia udostępni sterownik ForceWare dedykowany DirectX 12. Wedle zapewnień producenta użytkownicy kart GeForce mogą liczyć na 16-procentowy wzrost wydajności w grach opartych na tym środowisku.

Nie dalej jak wczoraj pisałem o wprowadzeniu instrukcji wykorzystujących API DX 12 do GameWorks SDK, a Zieloni ponownie uderzają z kolejną nowinką. Tym razem chodzi jednak o optymalizację samego sterownika pod kątem istniejących już gier, wśród których wymieniane są tytuły takie jak Gears of War 4, Hitman (2016), Tom Clancy's The Division, a nawet Ashes of the Singularity - ulubiony benchmark konkurencyjnego AMD. Jak zapewne wiecie, aktualnie wszystkie te produkcje, może poza Gears of War 4, sprawiają akceleratorom z rodziny GeForce mniejsze lub większe problemy, prowadzące nierzadko do wydajności słabszej niżby wynikało ze specyfikacji. Zdaniem Nvidii problemy wynikają z braku stosownego sterownika, bowiem ten dotychczas pisany był głównie z myślą o wiodącym DirectX 11.

Zieloni na poważnie biorą się za optymalizację swych kart pod kątem DX 12, stosując w tym celu odmieniony sterownik i... technikę renderingu na wzór Xbox 360.

Warto zauważyć, że ogłoszenie prac nad nowym sterownikiem zbiegło się z prezentacją funkcji Tiled-Based Rendering, odpowiadającej za optymalizację podsystemu pamięci w akceleratorach Pascal i Maxwell. Rzeczona technika pozwala na podzielenie rysowanej sceny na setki niezależnych kafelków o wymiarach dobranych dynamicznie w zależności od poziomu komplikacji ramki. Dzięki temu procesor graficzny nie musi odwoływać się do ogromnych, a przez to cechujących długim czasem dostępu bloków pamięci. Zamiast tego operacje wykonywane są na skromnych porcjach danych, które mogą być przetwarzane w obrębie szybkiej pamięci L2. Co ciekawe, Tiled-Based Rendering nie jest wcale wynalazkiem pierwszej świeżości. Podobne rozwiązanie zaimplementowano już m.in. w konsolach z serii Xbox, gdzie GPU posiada potężny blok cache. Tym niemniej chęć optymalizacji bieżących produktów może cieszyć.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nvidia pracuje nad sterownikiem pod DX 12 i obiecuje 16% wzrostu wydajności

 0